رادیو عدالت عصر روز گذشته با حضور مسؤولان قضایی و رسانه ملی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۲۱۳۲۹۶

رادیو عدالت با حضور حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه، حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما، حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی و جمعی از مسؤولان معاونت صدا و قوه قضاییه امروز شنبه (اول تیرماه) افتتاح شد.
رادیو عدالت در هفته قوه قضاییه از یکم تا دهم تیر ۹۸ روی موج اف ام ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز و از طریق نرم‌افزار ایرانصدا برنامه‌های متنوعی را پخش می‌کند.
این شبکه رسانه‌ای برای آشنایی جامعه ایرانی با حقوق و تکالیف خود در جامعه برای کاهش مشکلات فردی و آسیب‌های اجتماعی است. این رادیو با همکاری متقابل معاونت صدای جمهوری اسلامی و مرکز رسانه قوه قضاییه راه اندازی شده است.
حمید ر ضا صحراگرد مدیر رادیو عدالت گفت: رادیو عدالت را با شعار قانون برای همه، همه مطیع قانون آغاز می کنیم.
وی افزود:استقرار عدالت عنوان یکی از مبانی ترین راهبردها و اهداف جمهوری اسلامی است و ما در مسیر احقاق حقوق ملت هستیم. بنابراین هرچه قدر سطح آگاهی عمومی مردم افزایش پیداکند سهم مردم در راستای عدالت بیش از گذشته افزایش می یابد از این رو همگام با گام دوم انقلاب و همسو با منویات رهبرمعظم انقلاب برای توانمند سازی آحاد جامعه که بایسته‌های حقوقی،کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش آگاهی در موضوعات اجتماعی و تشریح دستاورد‌های 40سال مجاهدت خستگی ناپذیر در قوه قضاییه به مدت ۱۰ روز برنامه‌های مختلف در قالب‌های گفت‌وگو،مشاوره،نمایش،مستند، مصاحبه سخنرانی به صورت ۲۴ ساعته آغاز می کند.
وی ادامه داد: رادیو عدالت با تولید و پخش روزانه ۴۷ عنوان برنامه متنوع درباره موضوعات مهم قضایی و بررسی پرونده‌های مختلف جنایی خاص، ارائه گزارش از برخی دادگاه‌ها،گفت‌وگوهای چالشی با حضور مسؤولان قوه قضاییه،بررسی حقوق شهروندی،بیان خاطرات وکلا و قضات با سابقه و موارد متعدد و متنوع دیگر، برنامه‌ها را روی آنتن می رود.
در ادامه این مراسم، حمید شاه آبادی، معاون صدای رسانه ملی گفت: تاسیس و ایحاد رادیوهای مناسبتی دلیلی است که مردم با عملکرد دستگاه‌های مختلف آشنا شده و به طور ویژه ای به یک موضوع توجه کنند.
وی افزود:رادیو عدالت قوه قضاییه نماد عدالت و تحقق احکام اسلام است و اگر کشوری نامش جمهوری اسلامی است آن را می توان از همین حوزه قضا شناخت و این رادیو با همین هدف کارش را آغاز می کند. شاه آبادی با بیان این‌که با هدف آشنایی مردم با حقوق خود و نقش دستگاه قضا در تحقق عدالت، این رادیو شروع به کار می کند،بیان کرد:یکی از ماموریت‌های مهم دستگاه قضا کاهش پرونده‌های قضایی است و رادیو می تواند با افزایش آگاهی مردم به این هدف تحقق بخشد. توصیه مردم به گذشت و آشنایی با قوانین از ظرفیت‌هایی است که می تواند نقش آفرین باشد. وی گفت:راه اندازی رادیو عدالت با همکاری معاونت حقوقی و امور مجلس صداوسیما صورت گرفته است.
در ادامه این مراسم، اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه و رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت: این شبکه می‌تواند به پیشرفت علم حقوقی مردم ایران کمک کند و این مهم‌ترین شاخصه رادیو عدالت است.
رئیس‌کل دادگستری استان تهران ادامه داد: توصیه می‌کنم در این رادیو به مسائل حقوقی، مشکلات و قصور برخی مسؤولان در حیطه پیش فروش آپارتمان‌ها پرداخته شود تا مردم کمتر درگیر مسائل و مشکلات پیش فروش کردن خانه‌ها شوند.
اسماعیلی سخنگو قوه قضاییه ضمن تشکر از همه عوامل برگزاری گفت: امیدوارم این رادیو به افزایش آگاهی حقوقی مردم کمک کند چراکه مردم در جهان امروز نیازمند آگاهی‌های حقوقی به ویژه در حوزه پیشگیری وقوع جرم هستند./ باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها