همه چیز درباره نشان تجاری ایرانی «مجید» یا «مروژ» که لباس ورزشی تیم ملی والیبال، کشتی و... را طراحی و تولید می‌کند

مورچه ایرانی شیر است !

آنها وسط زمین در تلاشند تا این بازی جهانی توپ و تور را به سرانجامی که باید برسانند و پیروز میدان شوند. ما هم در خانه پای تلویزیون، در تاکسی گوش به رادیو، گاهی در سالن‌های ورزشی و... با هیجان بازی را دنبال می‌کنیم و مدام از ته دل آرزو می‌کنیم که پیروز این میدان باشیم تا نام ایران باز هم بدرخشد. در میان این همه هیجان و اتفاق، احتمالا تعداد کمی از ما بدانیم که بازیکنان تیم والیبال کشورمان با لباس‌های ایرانی به رقابت‌های جهانی می‌روند، لباس‌هایی که همین جا در کشور خودمان طراحی و دوخته می‌شوند؛ لباس‌های با نشان تجاری مجید یا مروژ که حالا در جهان همپای نشان های تجاری پرسر و صدا پیش می‌رود و با آنها رقابت می‌کند. بله. هم ما درست نوشته‌ایم و هم شما درست خوانده‌اید! لباس‌هایی که تیم ملی والیبال کشورمان می‌پوشد و به میدان بازی‌های جهانی می‌رود، ایرانی است. لباس‌های ایرانی با‌کیفیتی که پیشتر برخی تیم‌های فوتبال و کشتی و... هم آن را پوشیده‌اند. حالا شاید برخی با خودشان بگویند مگر لباس ورزشی ایرانی در این حد استاندارد هم داریم که بپوشیم و در اتفاقات ورزشی جهانی حاضر شویم، احتمالا این افراد هنوز با نشان تجاری مجید که متعلق به کشور خودمان است، آشنا نشده‌اند. نشان تجاری که صاحب آن حالا در جهان شناخته شده است، اما هنوز هم به این افتخار می‌کند که یک ایرانی اهل شهر اندیمشک است.
کد خبر: ۱۲۱۲۴۳۵

1. صاحب برند مجید کیست؟
برند مجید یا همان مروژ متعلق به دکتر مجید ساعدی‌فر است. او هشت سال فیزیوتراپ تیم ملی فوتبال ایران بوده و در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به عنوان پزشک فیزیوتراپ، تیم ملی فوتبال ایران را همراهی کرده است. او از نزدیک با مسائل و موضوعات مرتبط با تهیه لباس برای بازیکنان آشنا شده و آن‌طور که خودش می‌گوید بارها به علت آشنایی‌اش با زبان انگلیسی همراه با بازیکنان راهی خرید لباس در دیگر کشورها شده و به این موضوع فکر کرده که چرا نباید خودمان در ایران تولید لباس ورزشی در حد استفاده تیم ملی داشته باشیم؟ بعد هم یک روز تصمیم می‌گیرد این ایده را اجرایی کند و خودش وارد میدان شود.
ساعدی‌فر خوزستانی و اندیمشک زادگاهش است پس کارش را در همین شهر شروع می‌کند تا هم در شهرش اشتغال‌زایی کند و هم بتواند یک نیاز مهم تیم‌های ورزشی ایرانی را برطرف کند. حالا نام برند را چه بگذارد؟ در ایران برند را بیشتر با نام خودش یعنی مجید می‌شناسند، اما او نام دیگری هم برای برند انتخاب می‌کند که هر چند لری است، اما شکل واژگانی‌اش قابلیت ارائه جهانی نیز به آن می‌دهد.
«مروژ» یعنی مورچه و چه موجودی عجیب‌تر و قوی‌تر از همین جناب مورچه که هر چند به ظاهر کوچک و نحیف است، اما کارهایی می‌کند کارستان! M هم نماد این برند است که روی لباس‌های طراحی شده‌اش دیده می‌شود.

2. ساعدی‌فر و نیروی کار چشم بادامی
حالا مروژ یا مجید 14 سال است همپای نشان های تجاری معتبر در بازار این محصولات پرفروش خودنمایی می‌کند. در تهران و چند شهر دیگر هم شعبه دارد، هم کارگاه تولیدی. همچنین با 25 کشور قرارداد خرید ثابت و به
35 کشور مانند آذربایجان، گرجستان، مجارستان، ایتالیا، ترکیه، رومانی، لهستان، پاکستان، بنگلادش، نپال و آسیای میانه صادرات دارد. آن‌طور که خود ساعدی‌فر گفته تیم کشتی آلمان که آدیداس یکی از پرآوازه‌ترین و محبوب‌ترین برندهای ورزشی جهان را دارد، دوبنده ایرانی می‌پوشد و این افتخار‌آمیز است.
حالا با این فهرست بلند بالا وقتی بگوییم مروژ ماهانه بیش از ده هزار کیف، کفش، کوله و انواع پوشاک و تجهیزات مرغوب در کارخانه و نمایندگی‌های فروش در چند شهر تولید و روانه بازار داخل و خارج می‌کند، برایتان رقم عجیبی نخواهد بود.
این نکته جالب را هم بگوییم که ساعدی‌فر، کارگاهی هم در کشور چین راه‌اندازی کرده که حاشیه‌هایی برایش داشت. در بازی‌های سال گذشته تیم ملی والیبال بسیاری گفتند لباس‌هایی که مروژ به بازیکنان داده در چین تولید شده، اما ساعدی‌فر موضوع را رد کرد و گفت لباس‌های تیم ملی در اندیمشک اولین شهری که این نشان تجاری کارش را شروع کرده تولید می‌شود، علاوه بر همه فعالیت‌های موفق ساعدی‌فر، این ایران دوستی و اندیمشک دوستی‌اش بیش از همه چیز به آدم می‌چسبد.

3. مورچه ایرانی در المپیک 2016
اوج درخشش مروژ در المپیک ۲۰۱۶ریو بود. جایی که با فعالیت گسترده خود را به عنوان یکی از موفق‌ترین تیم‌های ایرانی در برزیل و برند برنده این رویداد مهم معرفی کرد. پوشاک ایرانی بر تن ورزشکاران 35کشور از 105کشور در دهکده المپیک، رخداد شیرینی بود که برای اولین بار در تاریخ المپیک و صنعت پوشاک کشور رخ داد. البته چهار سال قبل از آن هم همه تیم‌های حاضر در تورنمنت بین‌المللی والیبال ساحلی در دو بخش بانوان و آقایان با لباس مجید به میدان رفته بودند.

4. همه منهای تیم ملی فوتبال!
قبل‌تر هم در گزارش مفصلی رفته بودیم سراغ حاشیه‌های تهیه لباس برای تیم ملی فوتبال کشورمان و دلالی‌هایی که نمی‌گذارند لباس ایرانی بازیکنان این ورزش را همراهی کند.
حالا هم طبق اطلاعات موجود می‌بینیم که علاوه بر والیبال، تیم‌های ملی قایقرانی، کشتی، ووشو، تیراندازی و بسکتبال از مشتریان دیگر و پرشمار این برند محسوب می‌شوند.
همچنین تیم‌های صنعت نفت آبادان، سپید رود رشت، تراکتور سازی و
ماشین سازی تبریز، ذوب آهن اصفهان و پارس جنوبی جم در لیگ برتر و خونه به خونه بابل و مس رفسنجان در لیگ یک مجید پوش هستند .
همچنین تهیه پوشاک موردنیاز کاروان ایران در بازی‌های آسیایی2018 جاکارتا به میزبانی اندونزی به‌عهده مروژ بوده است.

زینب مرتضایی فرد
ادبیات و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها