چرا تا حرف شفاف‌سازی می‌شود برآشفته می‌شوید؟!

حمله تند قاضی‌زاده به تاج

احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بیانیه‌ای مفصل به سیاست‌های رئیس فدراسیون فوتبال ایران تاخت و او را متهم به ناتوانی در اداره فدراسیون کرد. او تاکید کرد که کاپیتولاسیون در ایران جایی ندارد و او نباید مسؤولان را از فیفا و شیخ‌نشین‌های عرب کنفدراسیون آسیا بترساند.
کد خبر: ۱۲۱۲۱۹۷

به گزارش خانه ملت، در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: جای تعجب ندارد وقتی شخصی التزام عملی خود به نظام و کشورش را با مستمسک قرار دادن رئیس فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، جهت حفظ میز و صندلی ریاست بر یک فدراسیون ورزشی زیر سؤال می‌برد و در آن هتل معروف شمال شهر به عنوان صحنه گردان اصلی، نیمه شب پشت دوربین آن برنامه ورزشی معروف نشسته و قانون مجلس کشورش را زیر سؤال برده و باعث می‌شود رئیس فیفا علیه قوانین مصوب کشورش موضع بگیرد، فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی را نیز فراموش کند که مجلس در راس امور است. آقای تاج، این‌که در سفر شما به فرانسه چه اتفاقاتی رخ داده که باعث شده در بدو ورود به کشور، ارکان نظام را زیر سؤال ببرید، احتمالا از مصونیتی خیالی و غیرواقعی نشات گرفته و اگر ذهنیت مصونیت از تخلف در شما به وجود نمی‌آمد این حجم تخلفات گسترده از قوانین مصوب کشور و اساسنامه فدراسیون فوتبال در مجموعه تحت مدیریت جنابعالی به وقوع نمی‌پیوست.
مصاحبه متناقض و حاوی اطلاعات غلط جنابعالی را مطالعه کردم. طبق معمول همیشه با فرار رو به جلو، پاک کردن صورت مسأله و مقصر اعلام کردن افراد سطوح پایین مدیریتی، سعی در شانه خالی کردن از مسؤولیت‌تان داشتید. از سوی دیگر متذکر شدید امنیت ورزشگاه‌ها دست فدراسیون نیست، اما مگر آن چیزی که دست شماست به درستی انجام می‌شود؟
در کنار جامعه فوتبال مایلم بدانم کمیته انضباطی تحت نظارت جنابعالی و هیات‌رئیسه محترم‌تان چه حکم بازدارنده‌ای را برای بازی هفتم اردیبهشت و نهم خرداد پرسپولیس و سپاهان یا دیگر مسابقات مورددار صادر کرده است؟
مجموعه تحت ریاست شما از انجام بدیهی‌ترین وظایف عاجز است و تا چه موقع مردم و نظام تاوان رخوت در امورات محوله مجموعه شما را باید بپردازند؟ چرا آبروی کشور با بی‌مسؤولیتی شما باید در مجامع بین‌المللی ریخته شود؟
در مصاحبه خود عنوان کردید دولت باید دست از سر فوتبال بردارد، آیا زمانی که ۱۳ میلیارد تومان منابع مالی فدراسیون خود را از بودجه کشور می‌گرفتید هم این‌گونه پرده‌دری می‌کردید؟ آیا زمانی که 5/2میلیون دلار، طلب سرمربی گذشته تیم ملی از بودجه کشور پرداخت شد نیز همین نظر را داشتید؟ آیا در خلال جام ملت‌ها که مسؤولان وزارت ورزش با خود دلار به امارات آوردند تا به تیم تزریق شود و به خاطر این مسأله ساعت‌ها در فرودگاه دبی دچار مشکل شدند نیز همین عقیده را داشتید؟ ای کاش حداقل نیم ساعت روی حرف خود می‌ماندید و در همان مصاحبه نمی‌گفتید از مسؤولان کشور می‌خواهیم کمک کنند.
اما حال بررسی کنیم که آیا واقعا دستاورد شما از بسیاری از نهادهای کشور بهتر بوده است یا خیر؟
1. تیم ملی نوجوانان (پسر) در مسابقات قهرمانی آسیا انتخابی جام جهانی در گروهی که تیم‌های هند، ویتنام و اندونزی حضور داشتند حذف شده است.
2. تیم ملی جوانان (پسر) ضعیف‌ترین نتیجه ۱۶ ساله اخیر را رقم زده و نتوانسته است از گروهش در مرحله اول انتخابی صعود کند.
3. میزبانی مسابقات جوانان با بی‌مبالاتی و بی‌فکری مجموعه تحت نظارت شما به علت جابه‌جایی مکرر محل مسابقات از تهران به مشهد و سپس کیش از ایران گرفته شد.
4. تیم ملی بزرگسالان نیز به‌رغم تمام تمهیدات و حمایت‌های ارکان نظام در جام ملت‌ها حذف شد.
5. تیم فوتبال ساحلی ایران برای اولین بار در تاریخ از مرحله یک‌چهارم نهایی در آسیا بالا نیامد و
جام جهانی را از دست داد.
6. تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید دختران نیز حذف شدند چون تمرکز و خرج فدراسیون در جای دیگری بود.
7. تیم امید در بازی‌های آسیایی نتیجه لازم را نگرفت و در مسابقات مرحله انتخابی المپیک نیز با این‌که میزبان بود با تفاضل یک گل نسبت به مالزی به عنوان بهترین تیم دوم جواز صعود گرفت.
تیم فوتسال جوانان در مسابقات المپیک جوانان در آرژانتین در مرحله گروهی حذف شد.
آقای تاج، منکر تلاش‌های ملی‌پوشان عزیز نیستم و دست‌شان را می‌بوسم؛ اما باور کنید اگر هریک از مجموعه‌های مدیریتی کشور که تحت نظارت مستقیم مجلس شورای اسلامی قرار دارند این افتضاح را از هر نظر به بار می‌آوردند و بابتش هزاران بار عذر خواهی می‌کردند، بی‌شک از استیضاح نمایندگان جان سالم به در نمی‌بردند. چه رسد به این‌که بخواهند طلبکارانه و از موضع قدرت مانند شما سخن بگویند.
در پایان عرایضم باید عنوان کنم پرونده‌ای از تخلفات گسترده شما و همکارانتان در فدراسیون، به دست نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است که در مرحله راستی آزمایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها