راستش را بخواهید ما هم تا حدی خرسند شده‌ایم که دوستان و مسؤولان و تصمیم‌گیران و نهادها و ارگان‌ها و دستگاه‌ها و مدیران و امثالهم تصمیم گرفته‌اند به جای پاک کردن یک صورت مساله، دور‌هم بنشینند و برمبنای واقعیت ماجرا راجع به آن صحبت کنند.
کد خبر: ۱۲۱۱۸۶۳

حالا این‌که تصمیمی که از این جلسه بیرون می‌آید چه تصمیمی خواهد بود و چقدر کارشناسی، در مرحله دوم ماجراست.
تا اینجای قضیه که فعلا نشان داده‌اند دارند راه را درست می‌روند. قضیه از چه قرار است؟! عرض می‌کنیم.
جناب هومان حسن‌پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگویی که روز گذشته با همکاران ما در خبرگزاری کتاب ایران داشته خبر خوبی داده و گفته اتحادیه به دنبال رایزنی با مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران درباره ساماندهی وضعیت دستفروشان کتاب، به‌دنبال یک کارگروه مشترک است و اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای نیفتد این کارگروه به‌زودی تشکیل خواهد شد.
جناب حسن‌پور که اخیرا از دل یک انتخابات درون صنفی موفق به رهبری و ریاست بر اتحادیه تحت مسؤولیت‌شان شده‌اند در ادامه عنوان کرده‌اند که در این زمینه قرار است در این کمیته نمایندگان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران همچنین مسؤولان قضایی و انتظامی حضور داشته باشند.
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران این توضیح را هم داده است که در این زمینه تمام جزئیات و ابعاد طرح ساماندهی دستفروشان کتاب باید واکاوی شود تا زمان اجرا با کمترین خطا و چالش روبه‌رو باشد.
در این زمینه تلاش ما این است که فقط شهرداری مناطق 6 و 11 درگیر این موضوع نشوند؛ بلکه شهرداری تهران در این طرح مشارکت داشته باشد.
استاد درباره تشکیل‌گذر فرهنگی نیز گفت: طرح گذر فرهنگی با هدف ساماندهی دستفروشان کتاب در این گذر از جمله موضوعاتی است که در کمیته مشترک بررسی خواهد شد.
حسن‌پور درباره سرنوشت کارگروه‌های اتحادیه، توضیح داد: انتخاب اعضای 21 کارگروه اتحادیه توسط هیات مدیره در مراحل پایانی است و به‌زودی این فهرست نهایی خواهد شد.
وی ادامه داد: در گذشته فقط سه یا چهار کارگروه در اتحادیه فعال بودند اما در هیات مدیره جدید تصمیم گرفتیم تعداد این کارگروه‌ها را به تناسب دغدغه‌ها و مشکلات صنفی مرتبط با کتاب افزایش دهیم.
حسن‌پور با اشاره به فعالیت پنج کمیسیون مصوب در اتحادیه، گفت: علاوه بر کمیسیون‌ها، 21 کارگروه مصوب شده است که انتخاب اعضا و ضوابط حاکم بر کارگروه‌ها در مراحل پایانی قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها