موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با تاکید براین که در حال پیگیری افزایش حقوق سربازان هستیم، گفت: برابر قانون، حقوق سربازان باید بین۶۰ تا۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان پایور باشد که این مبلغ برحسب درجه برای سرباز صفر حدود۶۰ درصد و برای سرباز با درجه‌ستوان یکم پزشک۹۰ درصد است، اما با توجه به این که در قانون بودجه چنین مبلغی برای پرداخت به سربازان پیش‌بینی نشده، بنابراین در حال حاضر این مبلغ به عنوان حقوق به سربازان پرداخت نمی‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۰۷۰۳

وی افزود: هم‌اکنون حداقل حقوق کارکنان پایور یک میلیون و ۸۷۵ هزار تومان است که با توجه به درجه سربازان مددجو بین ۶۰ تا ۹۰‌درصد این رقم به آنان تعلق می‌گیرد. بر‌این اساس حداقل حقوق یک سرباز متأهل تحت‌پوشش کمیته امداد با درجه سرباز یا ناوی یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان و حداکثر این حقوق برای سرباز با درجه ستوان یکم پزشک یک میلیون و ۶۸۸ هزار تومان خواهد بود که ۱۷۱‌هزارتومان نیز حق تأهل و اگر دارای فرزند باشد به ازای هر فرزند ۴۴ هزار و۵۰۰ تومان نیز حق اولاد دریافت خواهد کرد.
وی با بیان این که در مورد سربازان مجرد تحت پوشش کمیته امداد این رقم به میزان ۷۰ درصد محقق شده است، گفت: بر این اساس سرباز یا ناوی ۷۸۷ هزارتومان حقوق داشته و سربازی با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان‌یکم پزشک نیز یک میلیون و ۱۸۱ هزار تومان حقوق دارد.
به گفته کمالی، درحال حاضر یک سرباز متأهل تحت پوشش کمیته امداد حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار و حداکثر تا دو میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند و این حقوق شامل افراد دارای غیبت نیز خواهد شد. / ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها