رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از پلمب یک کارگاه غیرمجاز تولید و بسته‌بندی تنباکوی تقلبی با نشان تجاری یک برند معروف در استان خبر داد. ‌
کد خبر: ۱۲۱۰۵۳۳
کشف کارگاه تولید تنباکوهای آلوده به آلاینده‌های میکروبی و شیمیایی

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، جهانگیر شاهمرادی اظهار کرد: در انبار این کارگاه، تنباکوی معسل و میوه‌ای با وزن ۲ هزار ۱۰۲ کیلوگرم به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور وابسته به وزارت صمت بعد از افزایش قیمت ارز در سال گذشته و افزایش قیمت محصولات دخانی، ممکن است مصرف کنندگان به سمت تنباکوی ارزان اما تقلبی سوق یابند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز توضیح داد: به منظور بررسی هر چه بیشتر، تعداد متنابهی از نمونه تنباکوهای تقلبی جهت بررسی و آنالیز فنی و بهداشتی به آزمایشگاه مرجع ارسال شد که نتایج آن بیان‌گر آلودگی شدید نمونه‌های تقلبی به آلاینده‌های میکروبی و شیمیایی بوده که به هیچ وجه قابلیت مصرف نداشته و باید به سرعت معدوم شوند.

این مقام مسئول افزود: خواهش ما از مردم این است که برای حفظ سلامت خود، تنباکو را از فروشندگان معتبر بخرند و در زمان خرید به هولوگرام، طرح‌های هشدار دهنده، قیمت متعارف، تاریخ تولید و انقضا آن توجه داشته باشد.

شاهمرادی اضافه کرد: به واحدهای صنفی تذکر داده می‌شود که در صورت بازرسی و کشف تنباکوی تقلبی ضمن ابطال مجوز فعالیت صنفی به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

وی اظهار کرد: بر اساس ماده ۳۵ قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی و ماده دو قانون حمایت از مصرف کنندگان و بند یک قانون مواد خوراکی بهداشتی، تولید کننده و عرضه کننده کالای تقلبی خوراکی به دو سال حبس تا حبس ابد یا جزای نقدی و محرومیت از فعالیت شغلی و اجتماعی محکوم می‌شوند و در صورتی که به مصرف کننده خسارتی وارد شود علاوه بر جبران، معادل دو تا پنج برابر خسارت به عنوان جزای نقدی به مجازات اضافه خواهد شد، همچنین در صورت فوت مصرف کننده حداکثر مجازات در نظر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت کارگاه‌های تولید کننده اقلام تقلبی یا مراکز عرضه آن، مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها