گزارش تحلیلی

حملات جدید حوثی‌ها؛ این بار زمینی

پس از حملات پهپادی مکرر و موثر انصار‌ا... یمن به مواضع نیروهای متجاوز سعودی و اماراتی، نیروهای یمنی موفق شدند طی عملیاتی زمینی نیز به دستاوردهای بزرگی نایل شوند. به گونه‌ای که دست کم 20 پایگاه و نقاط مرزی بین عربستان و یمن هدف حملات حوثی‌ها قرار گرفت و یک بار دیگر زنگ خطر را برای متجاوزان به صدا در آورد. زنگ خطری که می‌گوید هیچ راه‌حلی برای بحران یمن به‌‌جز پذیرش حضور انصارا... در حاکمیت بر این کشور وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۰۲۸۹

به گزارش مهر، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این خصوص اعلام کرد نیروهای یمنی عملیات هجومی فراگیری را در شهر مرزی نجران ترتیب دادند. به گفته این مقام نظامی یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور موفق شدند بر بیش از ۲۰ پایگاه متجاوزان سعودی در نجران مسلط شوند. یحیی سریع همچنین اعلام کرد یمنی‌ها موفق شدند بیش از ۲۰ خودروی زرهی متعلق به متجاوزان را هدف قرار داده و منهدم کنند. این در حالی است که نیروهای مقاومت یمن اخیرا به وسیله پهپاد قاصف k ۲ فرودگاه شهر مرزی جیزان عربستان را هدف قرار دادند. در همین حال، طی هفته‌های اخیر ده‌ها موشک بالستیک متعلق به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع و پایگاه‌های متجاوزان سعودی و مزدوران وابسته به آنها در جبهه‌های مختلف نبرد به‌ویژه در جیزان، نجران و عسیر شلیک شد. به دنبال این عملیات‌ موشکی گسترده، خسارت‌های مادی و انسانی فراوانی به صفوف متجاوزان سعودی در شهرهای مرزی تحمیل شد. سلسله عملیات گسترده نیروهای مقاومت یمن در شهرهای مرزی موجب شده است تا شمار زیادی از ساکنان این شهرها، منازل خود را رها کرده و به نقاط امن پناه ببرند؛ مسأله‌ای که موجبات نگرانی گسترده مقامات سعودی را فراهم آورده است و آنها به‌شدت از تشدید موج مهاجرت از شهرهای مرزی خود به دنبال حملات یمنی‌ها، هراسان هستند.
روز گذشته نیز ارتش یمن اعلام کرد موفق شده یک هواپیمای جاسوسی عربستان سعودی را سرنگون کند. این هواپیما در منطقه السدیس نجران واقع در جنوب عربستان سرنگون شد. نیروهای مقاومت یمن همچنین موفق شدند با شلیک یک فروند موشک مواضع متجاوزان را در استان الجوف هدف قرار دهند. در جریان این حمله موشکی نیز تعدادی از عناصر متجاوز به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند. نیروهای یمنی همچنین به تازگی یک فروند پهپاد آمریکایی را در منطقه ساحل غربی این کشور ساقط کرده بودند. همه این تحولات از قدرت روز‌افزون نیروهای مقاومت در یمن حکایت دارد. واقعیتی که عربستان سعودی و سایر متحدان متجاوزش قادر به درک آن نیستند یا اگر هم درک می‌کنند قادر به پذیرش شکست خود نیستند. عربستان سعودی از چهار سال پیش حملات شدیدی را علیه مردم مظلوم یمن شروع کرد که تاکنون جز خسارت و ویرانی یک کشور فقیر ومحروم هیچ حاصلی نداشته است.
تجربه این چهار سال نشان داده که اگر مقاومت ملتی اراده کند نه‌تنها خواهد توانست پاسخ دندان‌شکنی به متجاوزان بدهد بلکه به مرور زمان توان و قدرت جدید و فوق‌العاده‌ای کسب خواهد کرد تا به وسیله آن بتواند به کلی توازن قوا را برهم زده و به نفع خود تغییر دهد. حملات اخیر نیروهای مقاومت یمن همین امر را به اثبات رساند و نشان داد در این کشور توازن قوا به نفع مقاومت کاملا تغییر کرده است و نیروهای وابسته به انصارا... هر زمان اراده کنند قادر خواهند بود ضرباتی سنگین بر دشمن وارد کنند. طی چهار سال گذشته قدرت موشکی و پهپادی نیروهای مقاومت یمن چند برابر شده است. مقامات ریاض مدت‌هاست تلاش می‌کنند افزایش روزافزون قدرت پهپادی یمنی‌ها را متوقف سازند تا مبادا این قدرت نیز در کنار قدرت موشکی، شهرهای مرزی‌شان را به جهنمی برای آل‌سعود تبدیل کند، اما این تلاش‌ها تاکنون شکست خورده و تقریبا روزی نیست که چند موشک یا پهپادهای مقاومت مواضع سعودی‌ها و اماراتی را هدف قرار ندهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها