فستیوال های محبوب ترکیه ای را بشناسید!

فستیوال های موسیقی در استانبول که در جهان پرآوازه هستند!
کد خبر: ۱۲۰۹۴۸۷
فستیوال های محبوب ترکیه ای را بشناسید!

استانبول شهری توریستی در ترکیه است که هر ساله بر تعداد توریستان آن افزوده می شود و به همین دلیل بر روی فستیوال ها و رویدادهای خاصی که برای توریستان جذاب باشد، به شدت سرمایه گذاری کرده است. در ادامه به شما 3 فستیوال موسیقی بسیار جذاب در استانبول را معرفی می کنیم که هر کدام در نوع خودشان بی نظیر هستند و شما هم به راحتی می توانید در آن ها شرکت کنید.

فستیوال موسیقی استانبول: قدیمی ترین و یکی از معتبرترین فستیوال های موسیقی در منطقه، فستیوال موسیقی استانبول است که اولین بار در سال 1973 توسط بنیاد هنر و فرهنگ استانبول برگزار شد. فستیوال موسیقی استانبول هرساله در روزهای 23 می تا 12 ژوئن برگزار می شود و میزبان تعداد زیادی ارکستر و همنوازان معتبر می باشد. معمولا رویدادهای موسیقی استانبول در اماکن دیدنی استانبول نظیر قصر توپکاپی و مرکز نمایش لطفی کردار برگزار می شود.

نوازندگان مشهوری مثل پیانیست معروف، یکوون سونوو و دیگر ستاره ها نظیر ارکستر سمفونی استانبول و برنده جایزه گرمی، دانیل تریفونوو در فستیوال موسیقی استانبول اجرا می کنند. البته هر ساله این موزیسین ها متفاوت هستند و بر اساس تم آن سال انتخاب می شوند. برای مثال سال گذشته که تم فستیوال موسیقی استانبول، تقابل فرهنگی بود، تمام اجراها، مباحثات و حتی جوایز بر اساس این تم انتخاب شده بود و هنرمندان نیز بر اساس تم جشنواره از سراسر جهان انتخاب شده بودند.

فستیول بین المللی جاز استانبول: فستیوال بین المللی جاز استانبول برنامه ریزی مشابهی با فستیوال موسیقی استانبول دارد و با همان کیفیت و با همان نوع برنامه ریزی برگزار می شود. فستیوال بین المللی جاز استانبول در گذشته میزبان موزیسین های بین المللی نظیر میلس دیویس، استان گتز، مسیو اتک و بیورک بوده است. علی رغم نامش، این فستیوال فقط مختص به موسیقی های جاز نیست، بلکه موزیسین های مختلف موسیقی هایی به سبک راک، بلوز، پاپ و موزیک جامائیکایی برگزار می کنند. فستیوال بین المللی جاز استانبول هر ساله از 26 ژوئن تا 17 جولای برگزار می شود. شما هم می توانید با استفاده از تور ارزان استانبول در فستیوال بین المللی جاز استانبول شرکت کنید و به موسیقی های هیجان انگیز و جذاب در سبک های مختلف بین المللی گوش دهید و لحظاتی مفرح را همراه با توریستان مختلف از سراسر جهان سپری کنید.

آشنایی با بزرگترین نمایشگاه کشاورزی ترکیه (Growtech Eurasia)

نمایشگاه کشاورزی اوراسیا از تاریخ 28 نوامبر 2018 (7 آذر) تا 1 دسامبر 2018 (10 آذر)در ترکیه برگزار میگردد.این هجدهمین نمایشگاه کشاورزی است که در مرکز نمایشگاهی آنتالیا برگزار میشود و تا به امروز یکی از بزرگترین و معتبر ترین نمایشگاه های تخصصی در زمینه ی کشاورزی و تکنولوژی در اوراسیا است که هر سال به تعداد بازدید کنندگان آن افزون میشود.این نمایشگاه از سال 2001 هر ساله در حال برگزاری است و به یکی از رویداد های مهم در ترکیه تبدیل شده.شما هم میتوانید با یک تور ارزان قیمت آنتالیا در این رویداد جهانی شرکت کنید.

امسال بیش از 800 غرفه دار از 30 کشور مختلف و 85.000 متخصص کشاورزی از بیش از 100 کشور در فضایی به وسعت 50 هزار متر مربع گرد هم می آیند.

نمایشگاه کشاورزی اوراسیا مکانی هست که چه شما یک کشاورز ساده یا یک کمپانی بزرگ صادرات به بازارهای جهانی و یا یک فرد حرفه ای در صنعت کشاورزی باشید بهتره که در اونجا حضور داشته باشید چون بی شک این نمایشگاه جزو بهترین هاست و تنها در سال یکبار برگزار میگردد.همچنین بزرگترین نمایشگاه کشاورزی ترکیه، مکان مناسبی برای علاقه مندان به گل و گیاه،دانشگاه ها و دانشجویان در انواع رشته های مرتبط، موسسات کشاورزی و و سازمان های وابسته ،سرمایه گذاران و رسانه ها و ... میباشد.

برای رزرو تور ارزان آنتالیا ویژه 2 آذر نمایشگاه کشاورزی می توانید از همین الان اقدام نمایید و به سایت آژانس مهرپرواز مراجعه کنید و یا رزرواسیون خود را به همکاران ما بسپارید.

جذاب ترین جشنواره ای که در فصل زیبای پاییز در ترکیه برگزار می شود!

هر سال از 10 الی 17 دسامبر (19 الی 26 آذر) جشنواره یا مراسمی برای بزرگداشت مولانا در شهر قونیه ترکیه برگزار می شود. این مراسم دارای آئین ها و رسوم و مناسک بسیار خاصی است که گردشگران تور ترکیه پاییز 97 را به سمت خود می کشاند. گرچه که این جشنواره در ماه سردی از سال برگزار می شود ولیکن نتوانسته از تعداد گردشگران و توریست هایی که برای حضور در این جشنواره به شهر قونیه در کشور ترکیه آمده اند، کم کند.

آژانس هواپیمایی مهرپرواز برایتان مطلبی فراهم آورده تا به صورت دقیق تر و بهتری با این شاعر و مراسم و مناسکی که برای بزرگداشت وی در قونیه برگزار می شود آشنا شوید.

در دهه های اخیر شناخت مولانا در جهان سرعت نسبتا زیادی گرفته است و این شاعر ایرانی از محبوبیت و شهرت بالایی برخوردار شده است. به این منظور بعد از ترجمه فردی به نام "کولمن بارکس" در آمریکا بیشتر از 500 هزار نسخه به فروش رسید. بنابراین می توان نتیجه گرفت که شعرهای مولانا برای تمامی جهانیان زیبا و بسیار پرمعنا به شمار می رود.

مولانا بعد از درگیری بسیار با تب سوزان، در غروب سال 1273 زمانی که 59 سال داشت از دنیا رفت. نکته قابل توجه این است که مراسم عزاداری برای او به مدت 40 شبانه روز به طول انجامید.

مراسم بزرگداشت مولانا هر ساله به مدت 7 روز انجام می شود. این مراسم از 10 الی 17 دسامبر و در شهر قونیه برگزار می شود. برنامه هایی که در جشنواره بزرگداشت مولانا انجام می گیرد عبارتند از: پخش موسیقی های عرفانی، حرکات و رقص سماع برای مدح پروردگار و همچنین سخنرانی هایی برای شناخت بیشتر و بهتر این شاعر بزرگ ایرانی. همه ساله تعداد بسیار زیادی گردشگر برای حضور در این جشنواره به قونیه سفر می کنند که ایرانیان در صدر آنها قرار دارند.

مراسم سماع را پیروان مذهبی مولانا هرشب در سالن مرکز فرهنگی مولانا برگزار می کنند و به صورت فرضی مرکزی را به منظور خورشید در نظر می گیرند و افرادی به دور آن نقطه همانند گردش سیاره ها بر روی مدار به دور خورشید می چرخند. حالت دست ها در حرکات سماع یکی به سمت بالا یعنی آسمان و دیگری به سمت پایین یعنی زمین قرار می گیرد که این معنای دریافت انرژی های مثبت از آسمان و دفع انرژی های منفی به سمت زمین است. برای رسیدن به این منطقه زیبا و شرکت در جشن زیبای سماع، می توانید تور بدروم را رزرو نمایید و هم از بدروم زیبا دیدن نمایید و در سواحل آن نهایت استفاده را کنید و هم به این جشن برسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها