رئیس پلیس فتای گلستان با اشاره به مزیت‌های رمز یک بار مصرف بانکی گفت: استفاده از رمز دوم یک بار مصرف منجر به کاهش جرایم سایبری مالی به خصوص در بحث برداشت‌های غیر مجاز خواهد شد .
کد خبر: ۱۲۰۹۴۶۷

سرهنگ ابراهیم پرسا ادامه داد: جرایم مالی با عنوان برداشت وجه به‌صورت غیرمجاز از حساب اشخاص دارای بالاترین میزان وقوع است، به‌طوری که بیش از نیمی‌از پرونده‌های حوزه فضای مجازی در این بخش هستند.
جرایم برداشت غیرمجاز یا سرقت از حساب‌های بانکی غالبا در سه بستر کپی کردن کارت‌های بانکی، برداشت از طریق کیلاگرها و برداشت‌های فیشینگ انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: مهم‌ترین علل وقوع پرونده‌های مالی در پلیس فتا، لو رفتن اطلاعات بانکی، خصوصا رمز دوم یا رمز اینترنتی افراد است. برآیند تحلیل‌ها و بررسی کارشناسان حوزه امنیت و نهایتا خروجی هماهنگی صورت گرفته بین بانک مرکزی، قوه قضاییه و پلیس فتا این بوده است که با تخصیص رمز دوم یک بار مصرف بانکی به کاهش جرم در این زمینه کمک خواهد شد و به کاهش وقوع جرم می‌انجامد.
پرسا افزود: بر اساس اعلام بانک مرکزی، ارائه رمز دوم یک بار مصرف توسط تمامی‌بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور از ابتدای خرداد ماه اجباری است. ارائه خدمت رمز دوم یک بار مصرف به صورت رایگان در قالب نرم افزار جداگانه رمز ساز یا از طریق پیامک برای مشتریان بانکی ارسال می‌شود و مشتریان به‌منظور فعالسازی رمز دوم یک بار مصرف می‌توانند از طریق مراجعه به شعب، استفاده از همراه بانک و خودپرداز بانک‌ها اقدام کنند.
وی بیان کرد: مهم ترین مزیت استفاده از OTP یا رمز یک بار مصرف این است که سرقت اطلاعات با دانستن رمز عبور ناممکن می‌شود که به این معناست تا اگر مجرم سایبری رمز عبور قبلی شما را داشته باشد با توجه به این که رمز باطل شده نمی‌تواند وارد سیستم شود که درنهایت راه‌اندازی و گسترش استفاده از آن کاهش بسیار زیاد جرایم سایبری مالی به خصوص در بحث برداشت‌های غیر مجاز را به دنبال دارد. در حقیقت در فناوری OTP برای انجام هر تراکنشی یک رمز تصادفی تولید و صرفا برای یک تراکنش اعتبار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها