پیکسلی‌های میان‌رده

همان‌طور که هفته گذشته گفتیم این شماره گوشی‌های جدید شرکت گوگل را بررسی می‌کنیم؛ تلفن‌های همراه هوشمند خانواده پیکسل که در کنفرانس خبری گوگل I/O 2019 رونمایی شدند. این دو گوشی جدید خانواده پیکسل پرچمداران جدید گوگل نیستند، بلکه میان‌رده‌هایی هستند که به کاربران بیشتری توانایی خرید یک گوشی پیکسل را می‌دهند، اما آیا با وجود این همه شرکت تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی، خرید یک گوشی پیکسل منطقی است؟ چه چیزی این گوشی‌ها را از دیگر رقبایشان متمایز می‌کند؟ چه چیزی بیشتری از تولیدکننده آن که خود گوگل است؟
کد خبر: ۱۲۰۸۷۹۹

راند اول

دو گوشی جدید پیکسل 3A و 3A XL شباهت زیادی به یکدیگر دارند، تا جایی که از روی عکس اصلا قابل تشخیص نیستند. تنها تفاوت آشکار این دو گوشی، اندازه صفحه‌نمایش آنهاست. پیکسل 3A XL همان‌طور که از پسوندش مشخص است، برادر بزرگ‌تر با صفحه‌نمایش ۶ اینچی است که همین صفحه‌نمایش و بدنه بزرگ‌تر باعث شده در مقدار باتری هم از برادر کوچک‌تر خود جلو بزند؛ به طوری که این گوشی یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و در مقابل، 3A با صفحه‌نمایش 6/5 اینچی از باتری ۳۰۰۰‌میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند. اگر نگاهی به طراحی این دو گوشی بیندازید مشخص می‌شود هیچ نشانه‌ای از طراحی‌های جدید در این دو گوشی وجود ندارد. حاشیه زیاد صفحه، بدنه پلاستیکی و دوربین یگانه در پشت دستگاه، شما را یاد گوشی‌های سال ۲۰۱۷ می‌اندازد تا مدل‌های جدید اواخر سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹. این نبود خلاقیت و نوآوری در طراحی دو گوشی و همچنین رعایت استانداردهای به‌وجود آمده باعث می‌شود هر دو پیکسل جدید حتی از میان‌رده‌ها پایین‌تر باشند و نمره پایینی دریافت کنند.

راند دوم

از طراحی ناامیدکننده گوشی‌های جدید گوگل که بگذریم به بررسی فنی و سخت‌افزاری گوشی‌ها می‌رسیم؛ جایی که هر دو گوشی از تراشه اسنپدراگون ۶۷۰‌کوآلکام برای تامین توان پردازش خود استفاده می‌کنند. مشخص است مقدار رم هم در هر دو دستگاه برابر است و ۴ گیگابایت رم در این گوشی‌ها جای داده شده که حتی برای یک گوشی میان‌رده مقدار قابل توجهی به حساب نمی‌آید.
اما نکته امیدوارکننده در مورد این دو گوشی دوربین آنهاست. دوربین 2/12مگاپیکسلی بیشتر از چیزی که از آن انتظار می‌رود، عمل می‌کند. این دوربین با لرزشگیر اپتیکال و اف 8/1 -که خوب محسوب می‌شود- عکس‌های خوب بالاتر از انتظاری می‌گیرد. قابلیت Night Sight به کاربر اجازه می‌دهد عکس‌های بسیار خوبی در نور کم بگیرد. سلفی ۸ مگاپیکسل است که شاید برای سلفی بد نباشد، اما آنچه قدرت عکاسی این گوشی را تقویت می‌کند، ترفندهای عکاسی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل است که انحصارا برای گوشی‌های پیکسل استفاده می‌شود.

راند آخر

هر دو گوشی پیکسل معرفی شده یک عقبگرد شدید داشته‌اند که با هدف کاهش قیمت انجام شده است. دیگر خبری از شارژ بی‌سیم در این گوشی‌ها نیست و قابلیت مقاومت در برابر آب نیز از این گوشی‌ها حدف شده است. در مجموع می‌توان گفت دلیل منطقی خاصی نمی‌توان برای خرید این گوشی‌ها پیدا کرد. به جز این‌که شاید عاشق دلباخته گوگل باشید و پیش خود بگویید «آها، گوشی اندرویدی یعنی این»، چراکه می‌توانید از آخرین به‌روزرسانی‌های اندروید برخوردار شوید. نسخه اندروید به کار رفته در این گوشی‌ها اندروید خالص است و هیچ کدام از کاستوم‌های رایج روی آنها اعمال نشده است.

Pixle 3A & 3A XL

تراشهSnapdragon 670
حافظه داخلی۶۴ گیگابایت
مقدار رم۴ گیگابایت
دوربین ۱۲ مگاپیکسل
باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعت

اندروید 9.0

تراشهSnapdragon 670
حافظه داخلی۶۴ گیگابایت
مقدار رم۴ گیگابایت
دوربین ۱۲ مگاپیکسل
باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

اندروید 9.0

5 پیشنهاد مشابه

سامسونگ Galaxy s10 5G

تراشهSnapdragon 855
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت
مقدار رم۸ گیگابایت
دوربین ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

اندروید 9.0

ال‌جی V50 ThinQ 5G

تراشهSnapdragon 855
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
مقدار رم۶ گیگابایت
دوربین ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

اندروید 9.0

سونی Xperia 1

تراشهSnapdragon 855
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
مقدار رم۶ گیگابایت
دوربین ۱۲ مگاپیکسل
باتری ۳۳۳۰ میلی‌آمپر ساعت

اندروید 9.0

نوکیا Nokia X71

تراشهSnapdragon 660
حافظه داخلی128 گیگابایت
مقدار رم6 گیگابایت
دوربین 48 مگاپیکسل
باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت

اندروید 9

اپل iphone XS

تراشهApple A12 Bionic
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت
مقدار رم۴ گیگابایت
دوربین ۱۲ مگاپیکسل
باتری 2658 میلی‌آمپر ساعت

آی‌او‌اس ۱۲

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها