علی آوش یک از اهالی پلدختر، مسؤول یکی از بنیادهای خیریه معلولان در این شهرستان و یکی از اعضای ستاد اسکان شهر است. خود او خانه‏اش در سیل، خراب شده است. او توضیح می‏دهد که هوا روز‏به‏روز در پلدختر گرم‌تر می‎شود و در شرایطی که هوا هم به شدت گرم است، مردم روزه می‎گیرند. مشکلات اما در پلدختر به شکل دیگری هم خودش را نشان می‏دهد. هنوز بسیاری از مردم سیل‏زده در چادر زندگی می‏کنند و درون چادر هم امکان استفاده از وسایل سرمایشی مانند کولر آبی و یا پنکه برقی نیست.
کد خبر: ۱۲۰۷۳۵۷

مسؤول یکی از بنیادهای خیریه معلولان در شهرستان پلدختر، نگران اعضای افراد توان یاب هم است. او می‏گوید:‌ «من یک بچه صددرصد معلول دارم که در یکی از روستاها زندگی می‏کند. پوست او در گرمای شدید، به شدت آسیب دیده است.» به گفته آوش، برای مردم شهر شاید بشود، کاری کرد، اما این روستاییان هستند که بیشتر در معرض خطر گزش حشرات موذی و نبود وسایل سرمایشی هستند. او درباره شرایط مردم شهرش به ما می‎گوید:‌ «کاری که این روزها، مردم خودشان خودجوش، انجام می‏دهند، اسکان در خانه‏های مسکن مهر است.» بسیاری از افرادی که در پروژه مسکن مهر خانه دارند، اعلام آمادگی کرده‎اند و خانه‏هایشان را که هنوز نیمه‌کاره است، در اختیار خانواده‎های سیل‏زده می‏گذارند. هرچند که به گفته آوش، فیلترهای زیادی برای اسکان در خانه‎ها وجود دارد.
کسانی که برای حضور در خانه‏های مسکن مهر، اعلام می‎کنند باید با یک‌شماره معرفی به فرمانداری پلدختر مراجعه کنند. نامه معرفی آنها به تأیید فرمانداری، وزارت صمت و بنیاد مسکن برسد. کسانی که مستأجر بوده‏اند، اجازه اسکان در خانه‎ها را ندارند. مشکلات اسکان خانواده‎های سیل‏زده به اینها خلاصه نمی‏شود. آوش می‏گوید که در کنار اسکان در خانه به کمک خیرین به هر خانواده‏ای یک دستگاه یخچال، اجاق گاز و کولر آبی هم داده می‎شود. مشکلات اما از همین جا شروع می‏شود. خانه‏ها هنوز نیمه‌ساز هستند و هنوز انشعابات برق، آب و گاز درون خانه‏ها راه پیدا نکرده است. با توجه به این‌که آب، برق و گازی وجود ندارد، آبی درون یخچالی خنک نمی‏شود، غذایی پخته نمی‏شود و کولری هم روشن نمی‏شود. با این شرایط همه چیز دور باطل می‏زند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها