معاون صنایع‌دستی اعلام کرد به محض پاک‌سازی مناطق سیل‌زده و امکان استقرار هنرمندان در کارگاه‌ها و منازلشان، با تخصیص وام،‌ تسهیلات و تجهیزات این هنرمندان را فراهم خواهند کرد.
کد خبر: ۱۲۰۷۳۴۰

پویا محمودیان درباره برنامه‌های این معاونت برای کمک به هنرمندان، صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع‌دستی که به دنبال سیل‌های نوروزی دچار خسارت شده بودند، با ایسنا گفت‌وگو کرده و گفته در مجموع خسارات ناشی از سیل در حوزه‌های تجهیزات، مواد اولیه و زیرساخت‌ها نزدیک به ۱۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است. برنامه‌ریزی ما این است به محض این‌که مناطق سیل‌زده پاکسازی و امکان استقرار صنعتگران و هنرمندان در کارگاه‌ها و منازلشان فراهم شود، کمک‌ها را آغاز کنیم.
محمودیان افزود: در همین راستا میزان خسارات سیل به حوزه صنایع‌دستی به صورت تفکیک‌بندی شده به استانداری‌های مربوط، ستاد مدیریت بحران، وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری اعلام شده است تا بودجه مناسبی را برای تجهیز کارگاه‌ها و مواد اولیه مناطق سیل‌زده در نظر بگیرند.
وی تاکید کرده بر همین اساس، پس از فراهم شدن امکان استقرار، تأمین تجهیزات، مواد اولیه و کارگاه‌ها در وهله نخست و سپس مرمت کارگاه‌ها در دستور معاونت صنایع‌دستی قرار خواهد گرفت.
وضعیت بیمه هنرمندان
معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی کشور درباره وضعیت بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی هم گفت: حدود ۸۱۵نفر با توجه به بودجه‌ای که در اختیار ما قرار داشت، در فهرست بودند که بیمه شده‌اند. تلاش می‌کنیم امسال بتوانیم میزان بودجه را بیشتر کنیم و هنرمندانی که در انتظار برقراری بیمه‌شان هستند نیز بیمه شوند.
وی درباره نحوه انتخاب هنرمندانی که در فهرست قرار گرفته بودند هم گفت: نام این ۸۰۰ هنرمند براساس اولویت‌هایی در فهرست قرار گرفت که توسط ۳۱ استان به ما اعلام شده بود. برای ما مهم این است که فرآیند بیمه کردن هنرمندان و صنعتگران بعد از پنج سال دوباره آغاز شده و امیدواریم در صورت تخصیص بودجه بیشتر، بتوانیم طیف بیشتری از هنرمندان را بیمه کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها