نمی‌دانم تلویزیون به دنبال رقابت با رسانه‌های دیگر -چه در داخل و چه در خارج - هست یا نه، ولی این را می‌دانم که برای رقابت باید بر مدار ذائقه مخاطب حرکت کرد.
کد خبر: ۱۲۰۶۵۵۷

برای این‌که بفهمیم مردم چه چیزی می‌خواهند، باید از آنها پرسش کرد و در آن مسیر فیلم و برنامه بسازیم و به‌رغم تمام کوشش‌های صورت‌گرفته، هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
این همه کارگردان درجه یک داریم، اما هنوز آن گونه که باید و شاید از آنها استفاده نشده و باید تلاش‌های بیشتری برای جذب کارگردانان درجه‌یک به تلویزیون کرد.
کارگردانانی شاخص مانند مرحوم علی حاتمی یا داوود میرباقری یا مسعود جعفری جوزانی یا زنده‌یادان یدا... صمدی و سیدضیاءالدین دری مگر در تلویزیون تولید نداشتند؟ و مگر نه این‌که تولیدات‌شان یک سر و گردن از باقی محصولات بالاتر بوده؟ بر این اساس اگر سراغ سازنده‌های مجرب برویم، می‌توانیم به کارهای درجه یک دست یابیم چون به هرحال یک آدم ‌بزرگ کارش هم بزرگ است.
تلویزیون باید سراغ آدم‌های بزرگ برود و با آنها کار کند و استانداردها را ارتقا دهد. کنار گذاشتن آدم‌های بزرگ نتیجه‌اش این می‌شود که آدم‌های کوچک پول و وقت رسانه را می‌گیرند و در آخر، به آن چیزی که می‌خواهیم نمی‌رسیم.
نباید این حس به مخاطب دست دهد که آدم‌های کوچک رسانه ملی را اشغال کرده‌اند و به‌جایش باید فضایی ایجاد گردد که اگر ذره‌ای از نبوغ در کسی بود، مورد حمایت قرار گیرد.
تولید برای تلویزیون یک کار فوق‌تخصصی است و همه نمی‌توانند در آن ورود کنند به همین دلیل مدیریت تولید و ساخت در این رسانه بسیار حیاتی و دقیق است.
اگر مدیران فرهنگی را بر مدیران سیاسی ترجیح دهیم یقینا تولیدات افراد مستعد رسانه ملی را پر خواهد کرد.
یک مدیر فرهنگی و هنری می‌داند با چه کسی باید کار کند تا کارکرد فرهنگی رسانه بالا برود، به همین دلیل هر چه بیشتر باید به این افراد عرصه داد تا با تلاش‌هایشان رسانه ملی را بیش از پیش رشد دهند.


علی خزاعی‌فر

کارگردان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها