خیران شرکت‌کننده در سی و دومین جشن گلریزان ستاد دیه کشور با کمک دو میلیارد تومانی خود زمینه آزادی ۱۱۸ زندانی بدهکار مالی را فراهم کردند.
کد خبر: ۱۲۰۶۱۵۶

به گزارش جام‌جم، بیشترین میزان کمک‌های واصله دراین مراسم به کمک 400 میلیون تومانی رهبرمعظم انقلاب مربوط است و در رتبه بعدی کمک 270 میلیون تومانی رئیس‌جمهور قرار دارد. از کمک چهره‌های دیگر می‌توان به واریز کمک50 میلیون تومانی رئیس دستگاه قضا، کمک 30 میلیون تومانی رئیس مجلس و اعطای20 میلیون تومان از سوی رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام اشاره کرد. زندانیانی که با این مبالغ آزاد می‌شوند در شمار سرپرستان خانوار هستند که بخشی از بدهی آنها با آورده محبوسان و بخشی نیز با گذشت شاکیان خصوصی تامین شده است.
آزادی زندانیان غیرعمد، نیازمند 2460 میلیارد تومان
رئیس سازمان زندان‌ها با تاکید براین که برای آزادی همه زندانیان غیرعمد 2460 میلیارد تومان نیاز است، گفت: 30 درصد این افراد با کمتر از20 میلیون تومان آزاد می‌شوند، این درحالی است که 8۲۲ زندانی مهریه در کشور برای ده سکه در زندان تحمل کیفر می‌کنند.
به گزارش مهر، اصغر جهانگیر با بیان این که زندان فقط باید مختص زندانیان خطرناک باشد، افزود: نگهداری زندانیان غیرخطرناک بیانگر ناکارآمدی سیستم‌های اقتصادی و قوانین است. وی با اشاره به این که ورودی زندان‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته، ادامه داد: با عفو گسترده‌ای که اواخر سال گذشته اتفاق افتاد صدهزار نفر مشمول عفو شدند که تعدادی از آنها در حالی که هنوز به زندان نیامده بودند، عفو شدند. به گفته جهانگیر همه کسانی که مشمول عفو شدند بدون شاکی خصوصی بودند و کسانی که شاکی خصوصی داشتند مشمول عفو نشدند، بنابراین خیران نقش بسزایی در کمک‌رسانی به این افراد دارند.
رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به آمار زندانیان جرایم غیرعمد گفت: 13 هزار و ۴۶۰ زندانی جرایم غیرعمد در کشور وجود دارد که از این تعداد ده هزار و ۵۱۶ نفر محکومیت مالی، 2۵۸۷ نفر محکومیت مهریه و ۲۶۷ نفر نیز بدهکار دیه غیرعمد هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها