لشکر ملخ‌ها به شمال رسید

بارندگی‌های مناسب چند ماه گذشته پس از سال‌ها خشکسالی ایران و برخی کشورهای همسایه هم با خود نعمت آورد و هم نقمت و سختی.
کد خبر: ۱۲۰۵۹۴۵

سیل و هجوم ملخ‌های صحرایی از جمله پیامدهای منفی بارش‌ها در ایران بود که زیان‌های بسیاری بر جا گذاشت. ملخ‌ها این بار سر از اردبیل و گلستان درآوردند و به زمین‌های کشاورزی حمله کردند، رسیدن ملخ‌ها به استان‌های شمالی و شمال غربی به منزله هشداری مهم است که باید متولیان آن را جدی بگیرند.
به گزارش ایرنا، در شرایطی که هنوز استان‌های جنوبی کشور با معضل ملخ‌های صحرایی دست و پنجه نرم می‌کنند و دسترنج کشاورزان این مناطق در معرض تهدید قرار دارد، این روزها از گلستان و اردبیل هم خبر می‌رسد ملخ‌ها به این استان‌ها رسیدند و در زمین‌های کشاورزی برخی مناطق از جمله آق‌قلا و پارس‌آباد جولان می‌دهند.
هجوم ملخ‌ها به اردبیل سرد و کوهستانی و استان سرسبز گلستان نشانه این است که هیچ جای کشور از این آفت در امان نیست و همه استان‌ها در معرض خطر بلای ملخ‌های صحرایی قرار دارند.
در مورد هجوم ملخ‌های صحرایی به ایران علت‌های گوناگونی مطرح است؛ از حمله بیوتروریسمی گرفته تا بارندگی‌های مناسب اواخر سال 97 و فروردین 98؛ سخن گفتن از اسباب و عوامل هجوم ملخ‌ها در این شرایط دردی دوا نمی‌کند، مهم اکنون ریشه کنی و نابودی این بلاست، مقوله‌ای که به مدیریت هدفمند در کنار بسیج امکانات همه دستگاه‌ها نیاز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها