اعترافات یک روزنامه‌نگار چاق

راز چاق نشدن بعد از رژیم لاغری

از جمله سوال‌های بسیار مهم در رژیم‌های کاهش وزن این است که چه عواملی باعث می‌شوند یک فرد موفق در کاهش وزن بتواند وزن خود را در طولانی مدت ثابت نگه دارد؟
کد خبر: ۱۲۰۵۵۷۰

احتمالا می‌دانید افزایش وزن نتیجه نبود تعادل بین انرژی دریافتی و انرژی مصرفی بدن است و افرادی که موفق به کاهش وزن طی یک یا چند دوره رژیم می‌شوند با تغییر شیوه زندگی خود از یک طرف سطح انرژی دریافتی خود (از طریق غذاخوردن) را کاهش داده و از طرف دیگر با افزایش فعالیت بدنی سعی می‌کنند سوخت و ساز یا همان متابولیسم بدنشان را افزایش دهند تا کالری‌های اضافه را بهتر بسوزانند.
حالا چرا بعضی این وزن کاهش یافته را می‌توانند نگه دارند و بعد از قطع برنامه رژیم‌شان وزن چندانی اضافه نمی‌کنند، اما خیلی‌ها ناموفق هستند و دوباره چاق می‌شوند؟ از مهم‌ترین عوامل برای تثبیت کاهش وزن این است که بتوانیم میزان و نحوه غذا خوردنمان را پس از پایان رژیم تحت کنترل داشته باشیم. از طرفی اگر طی دوران رژیم کاهش وزن ورزش می‌کردیم و پس از رسیدن به وزن ایده‌آل ورزش را کنار بگذاریم به سرعت به وزن اولیه برمی‌گردیم.
براساس آمار حدود 95 درصد افراد موفق برای تثبیت وزن، ورزش و فعالیت بدنی را طی دوران رژیم و پس از آن به طور مداوم انجام می‌دهند. جالب این‌که بیشتر این افراد پیاده‌روی را به عنوان ورزش اصلی در برنامه روزانه‌شان دارند. پس این بهانه که وقت رفتن به باشگاه را ندارید قابل قبول نیست چون یک ساعت پیاده‌روی روزانه در هر ساعتی از شبانه‌روز قابل انجام است.
با این حساب افرادی که پس از پایان رژیم لاغری دنبال یک رژیم تثبیت وزن هستند باید بدانند چنین رژیمی وجود ندارد و راز دوباره چاق نشدن فقط پیشگیری از پرخوری و داشتن تحرک روزانه است.]

پریسا اصولی
سلامت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها