صبح دیروز این شبکه رادیویی با حضور معاون صدا افتتاح شد

بهار قرآن در رادیو ترتیل

صبح دیروز یکی از استودیوهای ساختمان پخش قدیم رسانه ملی مملو از شور و هیاهو برای راه‌اندازی رادیو ترتیل بود؛ رادیویی که قرار است در ایام ماه رمضان برای شنوندگان ترتیل‌های متفاوتی از قاریان را روانه آنتن کند و مردم از این بهار قرآن فیض ببرند و گوش‌شان را به ترتیل‌های بسیار گوش‌نواز بسپارند. مراسم افتتاح این شبکه رادیویی روز گذشته با حضور دکتر حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی و احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن، تلاوت و ترتیل، مدیران گروه و اصحاب رسانه برگزار شد. اولین ترتیلی که با افتتاح رسمی این رادیو به گوش شنوندگان رسید، ترتیلی از مقام معظم رهبری بود. معاون صدا در مراسم افتتاحیه این شبکه رادیویی تاکید کرد که این ماه پر برکت فرصت جدیدی را برای استغفار به درگاه ربوبیت آماده کرده است. شنوندگان برای دریافت این شبکه رادیویی می‌توانند موج رادیوهایشان را روی موج 5/95 مگاهرتز تنظیم کنند.
کد خبر: ۱۲۰۴۸۱۱

اقبال مخاطبان
حمید شاه‌آبادی، معاون صدا ابتدای این مراسم گفت: رادیو قرآن، ترتیل و تلاوت، برنامه‌های ویژه‌ای برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده‌اند.
ماه مبارک رمضان، این ضیافت الهی برای ملت ایران فرصت جدیدی را برای استغفار به درگاه ربوبیت آماده کرده است.
وی عنوان کرد: سال گذشته که رادیو ترتیل افتتاح شد، استقبال بسیار خوبی از سوی مردم انجام شد، به همین دلیل رادیو ترتیل برای دومین سال راه‌اندازی شده است. ماه رمضان، ماهی است که همه ما در آن برای خود و خانواده طلب خیر می‌کنیم و قرآن فضای معنوی را بیشتر می‌آورد.
معاون صدا با اشاره به رادیونماها گفت: رسانه ملی در رادیو نما کارهای خوب تصویری هم انجام داده است.
خوشبختانه این رادیو برای بار دوم راه‌اندازی می‌شود و تا پایان ماه مبارک از آن استفاده می‌کنیم. همچنین دیگر درگاه‌های انتشار هم وجود دارند که امیدواریم بتوانیم پاسخگوی سلایق مخاطبان‌مان باشیم.
وی ادامه داد: رادیو قرآن، رادیو ترتیل و رادیو تلاوت دستاورد صدا برای شنوندگان در ماه مبارک رمضان است و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد. این رادیو قرار است در ایام ماه رمضان تلاوت ترتیل قاریان مختلف ایرانی و مصری را در ساعات مختلف شبانه‌روز و براساس جزء همان روز تقدیم شنوندگان کند.
شاه آبادی ضمن تشکر از مدیریت شبکه رادیوی قرآنی اظهار امیدواری کرد که رادیو ترتیل پاسخگوی علاقه‌مندان و مخاطبان باشد و بتواند از برنامه‌های مختلف شبکه رادیوی قرآن، شبکه رادیوی تلاوت و شبکه رادیو ترتیل بهره کافی را ببرند و این برنامه‌ها مورد استقبال ایشان قرار گیرد.
بهره‌برداری از رادیو نما
احمد ابوالقاسمی، مدیر شبکه رادیو قرآن نیز در سخنانی با اشاره به دیگر راه‌های دریافت رادیو ترتیل گفت: کسانی که بخواهند صفحات تلاوت‌های روزانه را مشاهده کنند، می‌توانند در ماه مبارک رمضان امسال از طریق رادیو نمای ترتیل این امکان را داشته باشند و نیز از طریق بهره‌گیری از نرم‌افزار همراه ایران صدا و پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه نیز علاوه بر صدا، تصاویر را نیز دریافت کنند.
مدیر شبکه رادیوی قرآن با بیان این‌که در طول ماه مبارک رمضان از تلاوت ترتیل از استادان معروف قرآن کریم در شبکه رادیوی ترتیل بهره خواهیم گرفت، گفت: تلاوت استادانی همچون محمود علی البنا، شحات محمد انور، عبدالعزیز عکاشه، محمدحسین سعدیان، محمدصدیق منشاوی، کریم منصوری، احمد عامر، محمد عباسی، عبدالباسط محمد عبدالصمد، محمدرضا پورزرگری، شهریار پرهیزکار، خلیل الحصری، قاسم رضیعی، عباس امام‌جمعه، مصطفی اسماعیل، محمدحسین سبزعلی و ... از جمله تلاوت‌های مورد استفاده در ماه رمضان خواهد بود.
ابوالقاسمی با بیان این‌که پنج تلاوت از این قاریان قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان تکرار خواهد شد که در مجموع ۲۳ تلاوت ترتیل به مخاطبان عرضه می‌شود، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم رادیو ترتیل در سال جاری برجسته سازی خطوط در حال تلاوت است که مخاطبان بتوانند به راحتی قطعه‌ای را که تلاوت می‌شود روی صفحه نمایشگر ملاحظه کنند.

پخش ماهواره‌ای برای اولین بار

حجت‌الاسلام محمودرضا ذکاوت، قائم‌مقام رادیو قرآن درباره رادیو ترتیل گفت: با توجه به این‌که علاقه‌مندان به قرآن چه اهل تشیع یا اهل تسنن دوست دارند هر شب یک جزء از قرآن را سریع بخوانند، به همین دلیل رادیو ترتیل این شرایط را برایشان مهیا می‌کند. وی ادامه داد: این شبکه رادیویی نه‌تنها از روی موج اف ام، بلکه از روی سایت رادیو قرآن، رادیو نما و ایران صدا هم قابل دریافت است. امسال برای اولین بار به همت اداره کل فنی معاونت صدا، رادیو ترتیل روی ماهواره پخش می‌شود و علاقه‌مندان در کل جهان می‌توانند از آن استفاده کنند. 17 دوره ترتیل از این شبکه رادیویی پخش می‌شود و بیشتر قاریان هم ایرانی هستند. البته ترتیل از استادان غیر ایرانی قرآن هم پخش می‌شود. در مجموع این شبکه رادیویی 24 ساعته است و مردم می‌توانند نظراتشان را از طریق 162 با ما در میان بگذارند. امیدواریم بتوانیم پاسخگوی مخاطبان باشیم.

30 ویژه برنامه از رادیو قرآن

احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن با اعلام این‌که در ماه رمضان 30 ویژه‌برنامه روانه آنتن می‌شود، گفت: برنامه‌هایی همچون ترتیل، ترجمان وحی، لحظه‌های ناب، شرح دعای ابوحمزه ثمالی، بوستان معرفت، قرآن و زندگی، تسبیح آفتاب، راز آسمان، شب‌های قدر، قدر قرآن، قسم به زیتون، شیرین‌نامه و ... پخش می‌شود.
وی ادامه داد: برنامه شیرین‌نامه ویژه افطار است و شامل بخش‌های متنوعی است. در این برنامه سبک زندگی صحیح گفته می‌شود.
همچنین به واژه‌هایی همچون حسن خلق می‌پردازد و مردم را دعوت به قرآن و مذهب می‌کند. در مجموع این مجله شنیداری عصرگاهی ضرباهنگ مناسبی دارد تا مورد بهره‌برداری مخاطبان قرار بگیرد. همچنین در این برنامه برای اولین بار تلاوت‌های کوتاه هم پخش می‌شود و کارشناسان خبره درباره مباحث قرآنی صحبت می‌کنند.

بیش از 870 عنوان برای ماه رمضان
معاون صدا با اشاره به این‌که از 22 قاری بین‌المللی ترتیل پخش می‌شود، گفت: شنوندگان در رادیو ترتیل می‌توانند شنونده ترتیل‌های گوش‌نوازی باشند. رادیو قرآن هم مجموعه برنامه‌های قرآنی را ارائه می‌کند. همچنین تلاوت شنیدنی از رادیو تلاوت پخش می‌شود.
وی ادامه داد: رادیو ترتیل، چهارمین رادیو فصلی در دو ماه گذشته است که راه‌اندازی کرده‌ایم و تا پایان ماه رمضان فعالیت دارد. بیش از 870عنوان برنامه متناسب با ماه مبارک رمضان در شبکه‌های مختلف رادیویی تدارک دیده شده است. ما در همه شبکه‌ها اقدامات ویژه‌ای برای ماه مبارک رمضان انجام داده‌ایم به ویژه در برنامه‌های سحرگاهی و افطار شبکه‌ها اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
وی ادامه داد: برنامه‌هایی با محوریت حق‌الناس، حضور چهره‌های معنوی به عنوان سخنران و برنامه‌هایی درباره احکام ویژه رمضان تولید شده است. در مجموع هر یک از شبکه‌های رادیویی متناسب با ماموریتش برنامه‌های رمضانی را به گوش مخاطبان می‌رساند. معاون صدای رسانه ملی تاکید کرد: ما برنامه‌هایی را در باب استهلال ماه، شب‌های قدر و روز عید سعید فطر که با 15 خرداد تقارن دارد، متناسب با فضای مناسبت‌ها تدارک دیده‌ایم.

فاطمه عودباشی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها