گفت‌وگو با محمد مایلی‌کهن که این روزها دل خوشی از فوتبال ندارد

قیمت شفر 200 هزار دلار بود

محمد مایلی‌کهن این روزها کمتر از هر زمان دیگری حرف می‌زند. او یک‌جورهایی با فوتبال قهر کرده است. انگار با رفتن کی روش حالا مایلی‌کهن هم ترجیح می‌دهد کمتر در رسانه‌ها باشد. او اخیرا در مصاحبه‌ای گفت دیگر کارشناس فوتبال نیست و دوست ندارد درباره فوتبال حرف بزند. اگر دقت کنید او خیلی کمتر درباره فوتبال در رسانه‌ها و صداوسیما حرف می‌زند. شاید این قهر او به نوعی اعتراض به شرایط فوتبال است. مایلی کهن هر چند حرف نمی‌زند ولی حرف زیاد دارد. با او گفت‌وگویی در جام‌جم داشتیم که بخش زیادی از آن محفوظ پیش خودمان ماند. مایلی‌کهن حرف‌های ناگفته زیادی داشت و این تنها بخش کوچکی از صحبت‌های اوست.
کد خبر: ۱۲۰۴۵۰۹

می‌خواهم بین مردم باشم
من زیاد با ماشین خودم جایی نمی‌روم. دوست دارم بیشتر بین مردم باشم. خیلی وقت‌ها با اتوبوس یا مترو این‌طرف و آن‌طرف می‌روم. چه اشکالی دارد؟ راستش وقتی می‌روم و می‌آیم، می‌بینم مردم چه مشکلاتی دارند. معتقدم اگر کسی اشتباه کرده بیاید و عذرخواهی کند. وقتی مسؤولان ما هم اشتباه می‌کنند، بیایند و از مردم عذرخواهی کنند. چه اشکالی دارد؟
ماجرای زمین کردان
چطور روزی که مسؤولان سیاسی می‌آیند عکس بگیرند و بعد ده هزار هکتار به یک آدم ورزشی می‌دهند، آدم خوبی هستند ولی بعدا آدم بدی می‌شوند؟ یکی از مربیان معروف فوتبال ما چند سال قبل از آدم سیاسی ده هکتار زمین در کردان کرج خرید.
بعد همان ده هکتار را فروخت 600 میلیون تومان و با 500 میلیون آن در جردن هزار متر خانه خرید. پس شما زیاد به این توجه نکنید که بعضی‌ها یکهو می‌گویند سیاسی‌ها بد هستند. یکی از مشکلات ما همین است دیگر. مثلا من در برخوردهایی که با یک‌سری استقلالی قدیمی داشتم مدام می‌گفتند باشگاه برخورد خوبی با وینفرد شفر نکرد. او را بد برداشتند. من گفتم یعنی چه بد برداشتند؟
به شفر گفتند نیا. بعد می‌گفتند شفر را راه ندادند سر تمرین. ببخشید وقتی به طرف گفته‌اند دیگر نیا، برای چه سر تمرین می‌رود؟ متاسفانه ما در ایران خیلی احساسی هستیم، مخصوصا نسبت به بعضی خارجی‌ها. این مسائل احساسی هم پررنگ است. وقتی طرف فیلم گرفته، یعنی این مساله برنامه‌ریز ی شده بوده است. من نمی‌خواهم بگویم. آقای شفر نهایتا 200 هزار دلار قیمتش بوده است.
می‌دانید ابراهیمی کجاست؟
من می‌دانم رقم قرارداد شفر با استقلال چقدر بوده است. شما هم می‌دانید. متاسفانه همه پیگیر و نگران شفر هستند ولی خیلی از ماها نمی‌دانیم الان ناصر ابراهیمی کجاست؟ او که کلی برای فوتبال ما زحمت کشید و این همه بازیکن تحویل داد؟ می‌دانید وضعش چطور است؟ شما می‌دانید امیرحاج رضایی چه وضعی دارد؟ نه، خیلی از مردم نمی‌دانند. این چیزهاست که آدم را اذیت می‌کند. ما این مملکت را به خدا دوست داریم. اگر دوست نداشتیم اینقدر امکانات و موقعیت بود که برویم ولی نرفتیم.
این تحریک بود
مگر من بعد از بازی سپاهان و پرسپولیس چه گفتم؟ یک سوال دارم به نظر شما وقتی هوادار شعار می‌دهد و یک نفر به سینه‌اش می‌زند، این حرکت اسمش چیست؟ آیا هوادار را دعوت به آرامش می‌کند یا تحریک کردن؟ وقتی شما این کار را می‌کنی، بعد چطور بعد از بازی می‌آیی به مردم می‌گویی سنگ نزن؟
شما خودت عامل تحریک هستی. همین تحریک‌ها باعث می‌شود مردم همدیگر را بزنند. طرفداران همدیگر را کشتند و داور هم کشته شد، مهم نیست ؟فقط مهم این است که تیم شما نتیجه بگیرد؟

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها