با این‌که هدف از حمام حفظ بهداشت، سلامت و زیبایی است، اما برخی اشتباهات ما باعث می‌شود حمام کردن به جای تقویت‌ سلامت ما آسیب رسان هم باشد. از اشتباهات زیر هنگام حمام کردن خودداری کنید:
کد خبر: ۱۲۰۴۲۵۲

شستن پوست سر با ناخن‌ها : این کار شاید خوشایند باشد اما می‌تواند باعث ایجاد مشکل شوره سر شود. بهتر است پوست سر را با کف دست‌ها شست‌وشو دهید.
استفاده از آب داغ در تمام طول مدت حمام: سعی کنید در طول حمام به‌طور متناوب از آب گرم و آب سرد استفاده کنید. این کار به جای تضعیف سیستم ایمنی، آن را تقویت می‌کند. همچنین، مشخص شده است که این روش راه بسیار موثری برای غلبه بر اضطراب است. افزون بر این، توصیه می‌شود پوست صورت فقط با آب سرد یا آب ولرم شسته شود.
پیچیدن موها در حوله: این‌کار باعث حفظ رطوبت موها می‌شود. مرطوب ماندن موها باعث ضعیف و شکننده شدن فولیکول‌های مو خواهد شد.
استفاده از نرم‌کننده روی پوست سر: استفاده مستقیم از نرم‌کننده روی پوست سر باعث تضعیف و ریختن موها می‌شود. از نرم‌کننده فقط برای انتهای موها استفاده کنید.
تمیز نکردن مرتب سردوش حمام: اگر سردوش حمام را به طور مرتب تمیز نکنید، سردوش به مکان مناسبی برای رشد میکروب‌های خطرناک تبدیل خواهد شد. تحقیقات نشان داده است یک سردوش از هر سه سردوش حاوی میزان زیادی از باکتری‌هایی است که برای سیستم تنفسی خطرناک هستند. بیماری لژیونر که نوع بسیار جدی از عفونت ریه است و توسط باکتری لژیونلا ایجاد می‌شود یکی از این بیماری‌هاست.
استفاده نکردن از مرطوب‌کننده: بهتر است صبر نکنید تا پوست‌تان کاملا خشک شود و بلافاصله بعد از حمام از مرطوب‌کننده استفاده کنید. کارشناسان پوست ادعا می‌کنند این کار بهترین راه برای به دام انداختن رطوبت ناشی از حمام است.

یاسمین مشرف

جام‌جم

منبع: ba-bamail

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها