تراکتورسازی یک-پرسپولیس یک ... این بازی هم گره را باز نکرد

معمای قهرمانی پیچیده‌تر شد

بازی تراکتورسازی مقابل پرسپولیس، آخرین بازی سخت قرمزهای تهرانی برای رسیدن به سومین قهرمانی متوالی بود؛ مسابقه‌ای که با تساوی یک به یک تمام شد تا نام قهرمان این دوره از رقابت‌های لیگ برتر همچنان راز سربسته فوتبال ما باقی بماند.
کد خبر: ۱۲۰۴۱۱۹

حساسیت بالای این بازی موجب شده بود سعید فتاحی و داود رفعتی به عنوان ناظران ویژه این بازی معرفی شوند. مسابقه‌ای که پای 70 هزار تماشاگر خونگرم تبریزی را به ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز باز کرد. گرم کردن بازیکنان دو تیم پیش از آغاز بازی، حواشی خاص دیدارهای بزرگ را در دل خود داشت. شعار علیه بازیکنان و سرمربی پرسپولیس، تکان دادن پرچم ژاپن و تشویق کاشیما، البته آنقدر غیرعادی نبود که شکل برگزاری بازی را از حالت طبیعی خود خارج کند.
جرج لیکنز برای این بازی از محمدرضا اخباری، محمد طیبی، ایمان سلیمی، سیداحمد موسوی، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر، اشکان دژاگه، احسان حاج‌صفی، یوکیا سوگیتا، اکبر ایمانی و ساسان انصاری استفاده کرد برانکو هم علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، سیدجلال حسینی، محمد نادری، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، بشار رسن، امید عالیشاه و علی علیپور را برای ترکیب اولیه‌اش انتخاب کرده بود.
با شروع مسابقه مشخص شد هر دو تیم برای برد به میدان آمده‌اند و اشتیاق تراکتورسازی بیشتر از مهمان سفیدپوش بود. با این حال پرسپولیس قبل از میزبان سرخپوش به گل رسید. ارسال کرنر بشار رسن در دقیقه 11 چند فعل و انفعال را به دنبال داشت و در نهایت رو.ی خط دروازه به کمال کامیابی‌نیا رسید تا او راحت‌ترین کار را انجام دهد و گل اول بازی به نام او نوشته شود. این گل آب سردی بر پیکر ورزشگاهی بود که 4 ساعت پیش از بازی پر شد و تماشاگرانش یکپارچه از تیمشان برد می‌‌خواستند. با وجود این حمایت‌ها و تشویق‌ها، نیمه اول این بازی با همین نتیجه یک بر صفر به سود مهمان به پایان رسید.
با شروع نیمه دوم، موج حملات تراکتورسازی شدت گرفت و در نهایت در دقیقه 79 دانیال اسماعیلی‌فر گل تساوی را به ثمر رساند. پرتاب اوت بلند احسان حاج‌صفی در گوشه محوطه جریمه به اسماعیلی‌فر رسید و او هم با شوتی سرکش گل تساوی را وارد دروازه مهمان کرد تا ورزشگاه منفجر شود.
تراکتور بعد از این گل حملات دیگری هم ترتیب داد که هیچ‌یک به سرانجام نرسید، البته پرسپولیس هم در دقایق پایانی به دروازه محمدرضا اخباری نزدیک شد ولی به گل نرسید. اخباری در این بازی چند واکنش عالی داشت که بهترین آنها در مواجهه با احمد نورالهی بود و در چند مرحله بخت گل را از این بازیکن و پرسپولیس گرفت تا سرانجام توانایی‌های بالای خود را ثابت کند.
این بازی جذاب در نهایت با تساوی یک – یک تمام شد تا هر دو تیم از این بازی صاحب یک امتیاز شوند. تساوی بدهنگامی که باز هم به کار قهرمانی پرسپولیس در این فصل، گره انداخت. پرسپولیس در حال حاضر 57 امتیاز دارد و استقلال و سپاهان را به شکلی جدی در تعقیب خود می‌بیند.
پرسپولیس در هفته 29 لیگ برتر در روز 21 اردیبهشت در تهران مقابل ماشین‌سازی قرار می‌گیرد که بازی جذابی به نظر می‌رسد. قرمزهای تهرانی در هفته پایانی لیگ برتر در این فصل که همه بازی‌های آن راس ساعت 21 روز 26 اردیبهشت آغاز خواهد شد، در جم به مصاف پارس جنوبی خواهد رفت.
بیرانوند محروم شد
علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس دیدار تیمش مقابل ماشین‌سازی را از دست داد. بیرانوند با دریافت کارت زرد در دقیقه 44 دیدار مقابل تراکتورسازی تبریز چهاراخطاره شد و دیدار بعدی تیمش مقابل ماشین‌سازی تبریز را از دست داد.
برانکو به نشست نرفت
مشخص نیست چه اتفاقاتی در ورزشگاه افتاد که برانکو اعلام کرد به کنفرانس مطبوعاتی بازی نمی‌رود. او بعد از پایان بازی به سمت رختکن رفت تا این گونه اعتراضش را نشان دهد.
البته شاید این اعتراضی مستقیم به تصمیم هفته قبل سرمربی سپاهان هم باشد که به نشست بازی با پرسپولیس نرفت و برانکو از خبرنگاران پرسید چرا او هر زمانی که دلش می‌خواهد به کنفرانس نمی‌آید؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها