صبح اول وقت ساعت 05/12 ظهر که باشد، دبیر گروه تلک و تلک از راه می‌رسد. محمدصادق علیزاده این روزها یک پایش نمایشگاه کتاب است و یک پایش روزنامه و اگر وقت و زمان و ذهنی بماند، زندگی‌اش را هم می‌کند. همین است که اگر طرفش بروید با موجودی روبه‌رو می‌شوید که انگار آتش گرفته و جماعتی هم فی‌الفور رسیده‌اند و به نیت و انگیزه مهار آتش با بیل از خجالتش در‌آمده‌اند. همین قدر داغان و متلاشی! اینها همه اما منافی این نمی‌شود که کار گروه بخوابد. حالا این را به حساب تعریف خودمان از خودمان نگذارید، اما نظم و دقت بچه‌های گروه آنقدر دقیق و منظم است که تمام اجزا و اعضا، کار خودشان را به مثابه دقت ریاضی انجام دهند و از وظایف محوله سربلند بیرون آیند. طبعا دبیری در چنین گروهی و با چنین همکارانی، کار سختی نخواهد بود (این را علیزاده بلند می‌گوید که حتما توی متن بیاوریم!)
کد خبر: ۱۲۰۳۸۷۱

نمونه‌اش همین جناب صابر‌خان محمدی که برخلاف همتایان شاعرپیشه‌اش، ششدانگ حواسش به همه چیز هست. استاد محمدی به مناسبت روز 30 آوریل رفته سراغ یکی دو اثر مهمی که با رویداد مهم این روز گره خورده. بله بله پایان جنگ ویتنام را عرض می‌کنیم. البته گزارش محمدی باید دیروز منتشر می‌شد که به دلیل گزارش مهم بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب و حواشی ماجرا و موضوع کاغذ، انتشارش به امروز محول شد. خلاصه خدمت‌تان عارضیم که صابر خان به مناسبت سالروز پایان جنگ رفته سراغ یک کتاب مهم و یک تصویر مشهور که با این رویداد گره خورده‌ و ماندگار شده‌ است. فی‌الفور بروید صفحه 10.
سرکار علیه زینب مرتضایی‌فرد هم مثل دیگر بچه‌های گروه فرهنگی از روزنامه‌نگاران دقیق و خوش‌ذوقی است که شامه خبری قدرتمندی دارد. مرتضایی‌فرد دوشنبه عصر شال و کلاه کرد و راهی نمایشگاه کتاب شد تا مگر عایدی برای روزنامه داشته باشد و مگر می‌شود پای یک روزنامه‌نگار صاحب قریحه به نمایشگاه باز شود و دست خالی برگردد؟ دستپخت مرتضایی‌فرد را همین کنار در همین صفحه بخوانید، آن هم از سوژه و موضوعی که احتمالا خیلی از ماها با آن خاطره و نوستالژی داریم و حسابی می‌بردمان به یکی دو دهه قبل!
و اما سینما... صفحه‌ای که همیشه یک سوژه یا گزارش خوب را در چنته دارد. سینمای جام‌جم امروز رفته سراغ بحث بانمک و جذاب و بامزه درجه‌بندی سنی که اصلا بفهمد طراحان و مجریان این قضیه با خودشان چند‌چند هستند. این قضیه درجه‌بندی نکات بانمکی دارد که استخراج و گپ زدن راجع به آنها از مختصات سینمایی‌های جام‌جم است. خلاصه بروید صفحه 12 ببینید چه خبر است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها