‌‌دهم اردیبهشت، سالگرد انتشار روزنامه جام‌جم را به خانواده بزرگ مخاطبان و دست‌اندرکاران آن تبریک می ‌گوییم و خداوند بزرگ را سپاسگزاریم که یک سال دیگر بر عمر19 ساله جام جم - با همه فراز و نشیب‌هایش- افزوده شد و قدم در بیستمین سال حیات خود گذاشت. مرور کوتاهی بر روند فعالیت‌های سال گذشته روزنامه جام‌جم نشان از تلاش قابل تقدیر و عزم جدی همکاران ارجمندمان در بخش‌های مختلف تحریریه، فنی، اداری، چاپ، توزیع و... در تحول و ارتقای کیفیت روزنامه و تعامل بهتر با مخاطبان دارد.
کد خبر: ۱۲۰۳۷۱۰

از تغییرات اساسی در طراحی صفحات، قلم، گرافیک و نمادهای بصری تا هویت‌بخشی و تغییر در شیوه تنظیم محتوا و نگارش مطالب و تیترها، از مسأله محوری و خلاقیت در یافتن سوژه‌های جذاب تا عبور از سطح خبر و اولویت دادن به تبیین و تحلیل و گزارش‌های موضوعی و میدانی، از تقویت بخش‌های رسانه‌ای، فرهنگی و اجتماعی تا تحول در ضمائم و راه‌اندازی ضمیمه قفسه، از ابتکار در شیوه‌های توزیع تا فعالیت چشمگیر و شتابنده در بسترهای متعدد و متنوع فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، نمونه‌هایی از این اراده و همت است که در شرایط سخت، طاقت‌فرسا و پرچالش رسانه‌های مکتوب، همچنان «جام‌جم» را نزد مخاطبان خود، خواندنی و شیرین کرده است.
درکنار این نقاط عطف، چالش‌های مهم و وضعیت خطیر انتشار روزنامه‌ها در سال 98، شرایط نامناسب اقتصاد رسانه، نابسامانی شدید بازار کاغذ و چاپ، افزایش روزافزون هزینه‌ها درکنار کاهش درآمدها و... فشار مضاعفی بر روزنامه و اهالی آن وارد کرده و بر ابهام و بلاتکلیفی این عرصه افزوده است که متأسفانه نمونه‌ای از این مسأله در مشکلات و اختلالات پیش آمده در روزهای اخیر مشهود بود. به نظر می‌رسد با تاکید روز گذشته رهبر معظم انقلاب بر حل مسأله کاغذ توسط دستگاه‌های مسؤول که در حاشیه بازدید ایشان از نمایشگاه کتاب صورت گرفت، بخش عمده ای از بار سنگین مشکلات و دغدغه اهالی فرهنگ و مطبوعات کاسته شود. اما قطعا این مسائل و چالش‌ها، کوچک‌تر از عزم و اراده خانواده بزرگ رسانه و مطبوعات کشور است و درصورت توجه بیشتر مسؤولان کشور و اقدام اثرگذار دستگاه‌های مسؤول - از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته تا وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی و حتی سازمان صدا و سیما- قابل حل خواهد بود. به لطف و یاری خداوند، «جام‌جم 19 ساله» تلاشی مضاعف خواهد داشت تا با همراهی مخاطبان، از نقاط عطف و فراز و نشیب‌های این دوره گذار و شرایط سخت و پرچالش مطبوعات عبور کند و زنجیره تحول و ارتقای خود را تکامل بخشد؛ ان شاءا....

سید علیرضا شریفی

مدیرمسؤول

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها