هر سال در نمایشگاه کتاب تعدادی از اهالی رسانه هم کتاب‌هایی منتشر می‌کنند و علاوه بر روزنامه‌نگار و خبرنگار، عنوان نویسنده، مترجم یا شاعر و پژوهشگر را هم کنار نام خود می‌افزایند. امسال هم برخی همکارانمان کتاب‌هایی در نمایشگاه دارند که پیشنهاد می‌کنیم آنها را بخوانید.
کد خبر: ۱۲۰۲۶۳۳

دایره‌ها
حمید نورشمسی
نشر نیستان
نورشمسی که دانشجوی دکترای ارتباطات هم هست، داستان بلند دایره‌ها را به نمایشگاه کتاب آورده است. او در این کتاب با بیانی ساده و قلمی روان داستان زندگی چهار نفر را از زاویه دید آنها مطرح می‌کند و هر چند به دنبال پیچیدگی‌های تکنیکی معمول در این نوع داستان‌ها نیست، اما توانسته در عین سادگی روایت، کشش‌های لازم را ایجاد کرده و به نوعی ما را در برابر تصادف‌ها و غافلگیری‌های زندگی قرار دهد.

اسلام و موسیقی
محمد آسیابانی
نشر آنیما
اسلام و موسیقی نقد و پژوهشی است که مرحوم شریعت سنگلجی نوشته بوده و حالا یکی از همکارانمان محمد آسیابانی که بطور تخصصی در حوزه اندیشه و کتاب فعالیت دارد، آن را به دقت بازنویسی کرده و مقدمه مفصل و خوبی برایش نوشته است.

بود شد
حورا نژاد‌صداقت
نشر تناوش
نخستین اثر حورا نژادصداقت با عنوان «بود شد» هم به نمایشگاه کتاب امسال آمده است، این کتاب که در قالب ‌نوشته‌هایی کوتاه منتشر شده نگاهی به درون انسان و خودباوری است.

پیراهنی روی آب
لیلا باقری
نشر هیلا
رمان لیلا باقری توصیه به فانتزی‌بازهاست. رمان فضایی کاملا فانتزی داشته و سراغ افسانه‌ها و باورهای بومی می‌رود. خلاصه که خواندنش هم فال است و هم تماشا. هم می‌شود گوشه‌ای ایستاد و روایت ملموس نویسنده را باور کرد، گاهی هم دل به دریا زد و شد یکی از شخصیت‌های داستان. ضمن این‌که بازی‌های نویسنده با مقوله آب و خشکسالی و تبعات آن هم آنقدر ملموس هست که خواندنش تا چند روز نبود آب را تبدیل کند به کابوستان.

دورهمی
آن انرایت
مترجم: مینا صفار
نشر جمهوری
دورهمی یک رمان است، رمانی که مینا صفار خبرنگار حوزه تئاتر برای ترجمه انتخاب کرده و حالا هم در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. آن ترزا انرایت که در ایران با نام «آن انرایت» شناخته شده، نویسنده‌ای ایرلندی‌ است و «دورهمی» چهارمین رمان او محسوب می‌شود.

کوچه مرجانی‌ها
سپیده ابرآویز
نشر نیستان
توجه به مرگ و پیوند زدنش با عشق و دستاویز قرار دادن این دو پدیده ازلی و ابدی برای خلق داستانی بلند و استخدام کلمات برای این منظور شاید مهم‌ترین اتفاقی باشد که جدای از محتوای متن این رمان، در آن رقم خورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها