‌آمریکایی‌ها در مقاطع مختلف فشارهایی را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده‌اند و این مساله محدود به امروز و دیروز نیست بلکه بالغ بر 40 سال است که به روش‌های مختلف، این کار را انجام‌ داده‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۱۳۴۶

اما در روزهای اخیر، کاخ سفید دست به اقدام بی‌سابقه‌ای در دنیا زد و یک نیروی نظامی را که وظیفه دارد از یک کشور حفاظت کند و جلوی بسیاری از دشمنی‌ها را گرفته، در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است. این در حالی است که سپاه نقش اثرگذاری برای جمهوری اسلامی ایران داشته و دارد. کشور ما هشت سال در مقابل جنگی که صدام و حامیانش بر ما تحمیل کردند ایستاد و سپاه نقش بسیار ارزنده‌ای در این زمینه داشت.
در سال‌های اخیر هم در مناطق مختلف منطقه که دچار بحران تروریستی بودند از جمله سوریه و عراق، سپاه نقش مشاوره‌ای بسیار مهمی برای پیشبرد اهداف دنیای اسلام داشت.
اما آمریکایی‌ها با توجه به فضایی که به دلیل تاثیرگذاری سپاه به‌وجود آمده است سعی دارند این فضا را مسموم کنند و همان‌طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند واشنگتن به دنبال حاشیه‌سازی برای کشور و سپاه است و البته دیدیم که ملت ایران هم به صورت جدی پشت سر سپاه ایستاده و خواهند ایستاد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین مایک پمپئو و جان بولتون، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا همیشه مواضع جنگ‌افروزانه داشته‌اند و هیچ نتیجه‌ای هم از اقدامات خود نگرفته‌اند. مواضع و کارنامه آمریکا در عراق، سوریه، یمن و افغانستان موید این مدعاست. در همین خصوص شاهد هستیم با وجود حمایت‌های فراوانی که آمریکا از جنایت‌های عربستان در یمن انجام می‌دهد به اهدافی که مد نظر داشتند دست نیافتند و حتی در کشوری مانند افغانستان، گروه طالبان که دست‌ساخته خود آمریکایی‌ها است الان در حال دشمنی با این کشور است و در چند روز اخیر هم شاهد وارد شدن لطمه بزرگی از سوی این گروه به نیروهای آمریکایی بودیم.
بنابراین به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها با اقدام اخیر خود به دنبال جبران شکست‌هایی هستند که در سال‌های گذشته در منطقه داشته‌اند اما قطعا این‌بار هم مانند مقاطع گذشته به نتیجه دلخواه نخواهند رسید و شکست خواهند خورد. ما در گذشته نیز شاهد اقدامات ضدایرانی فراوانی از سوی آمریکا بودیم و تحریم‌های مختلفی را با زمانبندی‌های گوناگون و بهانه‌های مختلف علیه ما اعمال کرده‌اند. این تحریم‌ها گاهی کمرنگ و گاهی پررنگ بوده اما هیچ‌کدام نتوانسته جمهوری اسلامی ایران را از پا بیندازد.
آنها حتی در ترور نیروهای ارزشی ما دست داشتند و محرک تروریست‌ها در حوادث تروریستی در کشور ما بودند اما هیچ یک از این اقداماتشان نتوانسته کاخ‌سفیدنشینان را به هدف خود برساند و اقدامات اخیر این کشور نیز به نظر می‌رسد آخرین تیرهایی است که آمریکا در ترکش دارد و قطعا به نتیجه نخواهد رسید.

بهروز نعمتی

سخنگوی هیات رئیسه مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها