طی چند دهه گذشته، چین و آمریکا تلاش کرده‌اند جهت کاهش تنش‌ها حرکت کنند؛ اما طی دو سال گذشته و با آمدن ترامپ به کاخ سفید نه‌تنها تلاشی در این جهت صورت نگرفته، بلکه اختلافات بیشتر شده است.
کد خبر: ۱۲۰۱۳۲۰

در همین راستا، روزنامه نیویورک‌تایمز در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که طی یک سال گذشته سفر چهره‌های آکادمیک از هر دو کشور با شک و تردید بسیاری مواجه شده است. در این‌باره نگرانی‌هایی درباره جاسوسی، دزدی‌های تجاری و مداخله‌های سیاسی مطرح شده است.
در این میان، اف.بی.آی عملیات ضد‌جاسوسی خود را با هدف جلوگیری از ورود چهره‌های آکادمیک چین به آمریکا افزایش داده است؛ چهره‌هایی که مظنون به داشتن ارتباطات با آژانس‌های اطلاعاتی چین هستند. گزارش شده که در سال گذشته میلادی ویزای۳۰ استاد دانشگاه چین در حوزه‌های علوم اجتماعی و رؤسای مؤسسات آکادمیک و کارشناس که مظنون به ارتباط با آژانس‌های اطلاعاتی چین هستند، لغو شده یا مورد بازنگری قرار گرفته است.
همزمان با این اتفاقات شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که دونالد ترامپ ماه گذشته میلادی در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از او خواسته بود، مانع سرمایه‌گذاری‌های چینی در اراضی اشغالی شود. بنا به گزارش این منبع عبری‌‌زبان، ترامپ به نتانیاهو احتمال متضرر شدن روابط آمریکا و اسرائیل به‌دلیل روابط تجاری اسرائیل با چین را گوشزد کرد. گفته می‌شود جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در دیداری که ژانویه گذشته با نتانیاهو داشت، این مساله را مورد بحث و بررسی قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها