حتما شنیده‌اید که ابرهای باران‌زا به کرمان هم رسیده‌اند و زمین خشکیده این بخش از فلات مرکزی ایران، لبی تر کرده و جانی تازه.
کد خبر: ۱۲۰۰۹۳۷

رودخانه‌های فصلی جاری شده‌اند و جازموریان کمابیش نیمه جانی گرفته. اما ظاهرا اوضاع بیش از این لطافتی است که گفتیم و شنیدیم، کما این‌که فرماندار کرمان هشدار داده و با اشاره به بارندگی پنج میلی‌متری باران در هفته گذشته در بخش ماهان که سبب شکستگی در سیل‌بند و جاری شدن سیل در روستای قناتغستان شده بود، گفته: سیل‌بندهای بخش‌ها باید به سرعت بازدید، ترمیم و تقویت شوند که البته در برخی بخش‌های شهرستان این کار آغاز شده. در شهر کرمان هم عملیات اجرایی بند مملکت در حال انجام است که این بند وسعت 43 هزار هکتار از اراضی کرمان را بایستی
پوشش دهد.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کرمان به این نکته مهم هم اشاره کرده که در شهر کرمان 1500 هکتار بافت فرسوده و 500 هکتار هم بافت تاریخی در معرض خطر هستند که در صورت بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب دچار مشکل جدی خواهند شد. لذا شهرداری باید نسبت به بازگشایی کانال‌های آب و بازگشایی مسیر روان‌آب‌ها اقدام کند.
فرماندار کرمان همچنین با اشاره به وجود آثار تاریخی فراوان در شهر کرمان یادآور شد برخی از این بناها متولی خاصی ندارند یا متعلق به بخش خصوصی هستند که بایستی حتما توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری پیگیری لازم صورت پذیرد که آبراهه‌های آنها بازرسی و در صورت نیاز لایروبی و ترمیم شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها