چهار مامور قلابی که مسلحانه با ربودن تاجر پولدار قصد اخاذی یک میلیارد تومانی از او را داشتند، بازداشت شدند. متهمان مرد ربوده شده را 24 ساعت در گروگان گرفته و شکنجه دادند و 150 میلیون تومان از او اخاذی کردند.
کد خبر: ۱۲۰۰۵۹۴

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، سوم فروردین امسال مردی با حضور در کشیک وقت دادسرای جنایی تهران از 7 مرد به اتهام آدم‌ربایی مقرون به آزار و اخاذی 150 میلیون تومانی شکایت کرد. پس از این شکایت با دستوربازپرس زمانی، ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات را آغاز کردند.
شاکی به افسر تحقیق گفت: تاجر هستم و شرکتی در یکی از محله‌های شمال تهران دارم. صبح دومین روز عید نوروز برای سرکشی به شرکت رفته و ساعاتی بعد بیرون آمدم. یک دستگاه خودروی پژو سد راهم شد. چهار نفر سرنشین خودرو بودند که کلت، بی‌سیم و دستبند داشتند. با ادعای این‌که من در شرکتم تخلف کاری داشته‌ام و باید همراهشان به اداره پلیس بروم به زور مرا داخل خودرو انداخته و ربودند. آنها به جای رفتن به اداره پلیس مرا دست و پا بسته به خانه‌ای در شرق تهران بردند و در اتاقی حبس کردند.
وی افزود: سه مرد دیگر به آنجا آمده و مسؤول نگهبانی از من شدند تا فرار نکنم. برای آزادی‌ام یک میلیارد تومان پول خواستند. وقتی فهمیدند این پول به دستشان نمی‌رسد گفتند 150 میلیون تومان به آنها بپردازم. کارت‌های بانکی و رمزهای آن را گرفتند و 50 میلیون تومان اینترنتی از آنها برداشت کردند. برای نجات جانم از دو طلافروش که دوستم بودند صد میلیون تومان گرفتم و به آنها دادم. روز بعد مرا در خیابان رها کردند.
در ادامه تجسس‌های پلیسی چند روز پیش ماموران اطلاعاتی به‌دست آوردند که نشان می‌داد متهمان با پول‌های اخاذی شده سکه و طلا خریده‌اند. سرانجام یکی از آنها در در شرق پایتخت بازداشت شد. او در مواجهه با مرد ربوده شده اعتراف کرد.
مرد آدم‌ربا به افسر تحقیق گفت: دوستم در شرکت مرد تاجر کار می‌کرد یک شب درباره وضع مالی شاکی گفت و من وسوسه شدم او را گروگان بگیرم و اخاذی کنم. نقشه را با دوستانم در میان گذاشتم که قبول کردند و قرارشد با جعل عنوان مامور سراغش برویم. چند روز در تعقیبش بودیم تا این‌که روز دوم عید با جا زدن خودمان به جای ماموران انتظامی او را ربوده و اخاذی کردیم.
در جریان تحقیقات سه عضو دیگر باند نیز شناسایی و بازداشت شدند. آنها نیز به جرایمشان اعتراف کردند. این در حالی است که سه عضو فراری این باند تحت تعقیب پلیس هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها