استاندار خوزستان گفت: به شهرهای پایین دست رودخانه کرخه مانند سوسنگرد و بستان اعلام آماده‌باش داده‌ایم و به فرمانداران اعلام کرده‌ایم روستاهای حاشیه کرخه تخلیه شود.
کد خبر: ۱۱۹۹۱۱۰
شهرهای پایین دست رودخانه «کرخه» در حالت آماده باش

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، شریعتی درباره وضعیت استان خوزستان گفت: در ۲۸ ساعته گذشته میزان ورودی آب به سدهای این استان به ویژه سدهای دز و کرخه افزایش قابل توجهی داشته است، به نحوی که ظرفیت خالی ذخیره مخازن را به حداقل رسانده است. در عین حال خروجی‌های سد را مطابق با برنامه‌ای که از پیش بوده است، تنظیم کرده‌ایم تا بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه این شرایط با مدیریت در حال انجام است، خاطرنشان کرد: جلسات مفصلی را داشته‌ایم و تصمیم‌گیری‌های مهمی را در این زمینه انجام داده‌ایم. شورای تامین استان و مسئولان سازمان آب و برق وزارت نیرو تا صبحگاه امروز جلسه داشته‌اند.

شریعتی با اشاره به اینکه در حال حاضر روند ورودی سدها رو به کاهش است، گفت: این موضوع امیدوار کننده است و تا حدود زیادی توانسته‌ایم شرایط را کنترل و مدیریت کنیم.در سد کرخه با شرایط افزایش های چندگانه‌ای مواجه بودیم که بسیار سخت بود، اما از امروز صبح روند کاهشی به خود گرفته است.

وی افزود: به شهرهای پایین دست کرخه مانند سوسنگرد و بستان اعلام آماده باش داده‌ایم و به فرمانداران اعلام کرده‌ایم روستاهای حاشیه کرخه تخلیه شود، اما شهر را اعلام آماده باش داده‌ایم و اگر بنا به تخلیه باشد اعلام خواهیم کرد. اما فعلاً اقدامات دیگری در حال انجام است که امیدواریم تا جای ممکن شهر تخلیه نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها