به دنبال جاری شدن سیلاب اخیر در بام ایران 300 تا 400 میلیارد تومان خسارت به مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری وارد شد.
کد خبر: ۱۱۹۸۸۱۲
خسارت 300 میلیارد تومانی سیل در چهارمحال و بختیاری

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیر کل مدیریت بحران استان گفت : بیشترین خسارت در حوزه تاسیسات زیر بنایی مثل جاده و پل ها، شبکه های توزیع آب و برق، کانالها و مزارع کشاورزی ، پرورش ماهی و فیبر نوری و... ایجاد شده است.
آقای فرهادی با بیان اینکه کارشناسان در حال ارزیابی میزان دقیق پیامدهای سیلاب در سطح استان هستند افزود: ارزیابی ها، حد اقل تا یک هفته آینده ادامه دارد اما بر اساس پیش بینی کارشناسان حدود 300 تا 400 میلیارد تومان خسارت به حوزه های مختلف استان چهارمحال و بختیاری در سیلاب اخیر وارد شده است.
فرهادی به قطع ارتباط ساکنان 40 روستای استان چهارمحال و بختیاری در اثر سیل اشاره کرد و گفت : راهداران در حال بازگشایی مسیرها و تعمیر، مرمت و لایروبی پلهای ارتباطی روستائیان قبل از شروع بارشهای بعدی هستند.
در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری که در بخش بازفت برگزار شد مصوب شد برای جابجایی ساکنان روستای دره شیخ عالی تسهیلات و کمک بلاعوض به روستائیان پرداخت شود و پس از بارشها عملیات ساخت و ساز روستا در ضلع غربی دره شیخ عالی - که قبلا پیش بینی شده بود- آغاز و ساکنان روستا هرچه سریعتر روستا جابجا شوند.
آقای فرهادی گفت: در حال حاضر 30 مزرعه پرورش ماهی در استان چهارمحال و بختیاری دچار خسارت شده است که 17 مزرعه از این تعداد در شهرستان کیار واقع شده است .
وی گفت : در مجموع دو هزار و 500 تا سه هزار واحد مسکونی هم تخریب یا دچار آسیب شدید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها