کودک‌ربایی خواستگار کینه‌جو

خواستگار قدیمی به قصد انتقامگیری و اخاذی 40 میلیون تومانی، با اجیر کردن دو مرد و دو زن، نقشه ربودن دختر دوساله زن جوان را اجرا کرد. دختر خردسال یک شبانه‌روز گروگان آدم‌رباها بود.
کد خبر: ۱۱۹۷۶۷۳

به گزارش جام‌جم، عصر دوشنبه 20 اسفند امسال زنی با پلیس تهران تماس گرفت و از ربوده شدن دختر دو ساله‌اش خبر داد. ماموران کلانتری خزانه برای بررسی ماجرا به خانه این زن در حوالی محله خزانه رفتند که معلوم شد دو زن جوان دخترش را ربوده و همراه سرنشینان خودروی پژویی که در خیابان منتظرشان بودند، فرار کردند. در این مرحله شاکی برای تحقیقات بعدی در اداره یازدهم پلیس آگاهی حضور یافت.
وی به افسر تحقیق گفت: من و دختر دو ساله‌ام در خانه بودیم که زنگ در به صدا درآمد. بیرون که رفتم دو زن 22 و 30 ساله را دیدم که دختر یک‌ونیم‌ساله‌ای همراهشان است. خواستندکه اجازه دهم برای شستن صورت دختر بچه از سرویس بهداشتی خانه‌ام استفاده کنند که قبول کردم . آنها وارد خانه شدند و من مشغول خانه‌تکانی شدم. چند دقیقه بعد صدای گریه دخترم را شنیدم و بعد دیدم در بسته شد. از دخترم و آن دو زن خبری نبود. سریع وارد خیابان شدم که دیدم آنها بچه‌ام را سوار خودروی پژویی کردند و به‌سرعت دور شدند.
در این مرحله مشخصات کودک‌ربایان و خودروی متهمان در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت. در ادامه ماموران با بررسی اطراف خانه شاکی و بازبینی دوربین‌های مداربسته تصویر متهمان فراری را به دست آوردند. جست‌وجوها با دستور بازپرس دادسرای جنایی تهران ادامه داشت تا این‌که ساعاتی بعد ماموران از طریق خانواده شاکی با خبر شدند مردی با آنها تماس گرفته و برای آزادی کودک 40 میلیون تومان خواسته است. این در حالی بود که مادر کودک به افسر تحقیق گفت: من صدای آن مرد را شناختم. او سال‌ها پیش خواستگارم بود و موفق به ازدواج با من نشد. او تهدید می‌کرد اگر پول را ندهیم، دخترم را خواهد کشت. بنابراین مرد آشنا به نام فرید به عنوان مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این‌که شامگاه سه‌شنبه، 21 اسفند امسال آخرین مخفیگاه او در محله‌ای در اسلامشهر شناسایی شد. ماموران با حضور در آن خانه، متهم را دستگیر کردند. او در تحقیقات به طراحی نقشه کودک‌ربایی اعتراف کرد. معلوم شد کودک در خانه‌ای در اسلامشهر نزد دو زن نگهداری می‌شود و دو مرد هم در این ماجرا نقش داشتند. ماموران به مخفیگاه‌های دیگر اعضای باند رفتند و هر چهار نفر آنها را بازداشت کردند. کودک ربوده‌شده هم نجات پیدا کرد.
متهمان روز چهارشنبه برای تحقیقات به دادسرای جنایی تهران منتقل شدند. فرید طراح آدم‌ربایی به بازپرس پرونده گفت: کارم خرید و فروش ملک و زمین است. چند سال پیش با شاکی آشنا شده و با خانواده‌اش هم در ارتباط بودم. می‌خواستیم با هم ازدواج کنیم که قبول نکرد و زیر همه قول و قرارهایش زد. در آن زمان برای او و خانواده‌اش 40 میلیون تومان خرج کردم که پول را ندادند. چند ماه پیش ‌نشانی خانه‌اش را یافتم و آنجا را زیر نظر گرفتم و پی بردم دختر دو ساله‌ای دارد. تصمیم گرفتم با ربودن فرزندش، در برابر آزادی او 40 میلیون تومان اخاذی کنم. ماجرا را با دو مرد و دو زن که از آشنایانم بودند در میان گذاشتم و با کمک آنها کودک را ربودیم. قرار بود که از پول اخاذی 15 میلیون به آنها بدهم که قبل از رسیدن به پول، بازداشت شدیم.
در جریان تحقیقات دو زن کودک ربا مدعی بودند که فریب طراح کودک‌ربایی را خورده‌اند و فکر نمی‌کردند به دردسر بیفتند. یکی از آنها گفت: بعد از جدایی از شوهرم همراه دختر یک و نیم ساله‌ام در خانه دوستم که آشنای فرید بود، زندگی می‌کردیم. او به ما می‌گفت از همسرش جدا شده و شش ماه است که اجازه نمی‌دهد دختر دوساله‌اش را ملاقات کند. دلش برای بچه‌اش تنگ شده و نگران حال اوست. آن‌قدر این حرف‌ها را گفت که قبول کردیم دختر را از مادرش برباییم و به او تحویل دهیم.
برای اعضای این باند قرارقانونی صادر شد و تحقیقات از آنها ادامه دارد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها