معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش خبر داد

ابلاغ دستورالعمل پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال به مدارس

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: برای چهارشنبه آخر سال، دستورالعملی را به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم تا مدیران مدارس آگاهی‌های لازم را در این ایام به دانش‌آموزان بدهند.
کد خبر: ۱۱۹۷۲۸۵
ابلاغ دستورالعمل پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال به مدارس

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، مهرزاد حمیدی در حاشیه برگزاری گردهمایی مشترک معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهارشنبه آخر سال سنتی است که از گذشته وجود داشته است اما برگزاری این مراسم، در برخی از خانواده‌ها تعطیلات عید را تلخ می‌کند و بچه‌هایی آسیب می‌بینند و مشکلاتی به وجود آورده است؛ ما نباید رسم و رسوماتی که از قبل وجود داشته است و هیچ کسی آسیب نمی‌دیده است را تحت الشعاع قرار دهیم و شکل اصلی سنت‌های دیرینه را با خطر آفرینی تغییر دهیم.

وی افزود: برای چهارشنبه آخر سال، دستورالعملی را به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم تا مدیران مدارس آگاهی‌های لازم را در این ایام به دانش‌آموزان بدهند و به معلم ها توصیه شده است با زبان اثربخش خود مطالب را به دانش‌آموزان انتقال دهند؛ این آموزش‌ها شامل موارد آگاهی بخش و هشدار نسبت به مسائلی است که ممکن است خطر آفرین باشد.

حمیدی تصریح کرد: به معلمان و مدیران گفته شده است که چگونه توصیه‌های لازم را ارائه دهند و از طریق انجمن و اولیا و مربیان به خانواده‌ها نیز آموزش‌ها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به برپایی مانور مقابله با حریق و خطرات چهارشنبه آخر سال گفت: امسال کار جدیدی داشته ایم و مانور مقابله با حریق و خطرات چهارشنبه آخر سال در استان های کشور برگزار کرده ایم. که این مانور هشداری است تا فضا سازی اجتماعی شود تا اثر گذار باشد؛ همچنین، تعامل خوبی را نیز با آتش‌نشانی و هلال احمر در این زمینه ایجاد کرده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها