فخرفروشی پیمان فخری و شمشیر بازان در جام جهانی

انقلاب 4 نفره!

یک‌بار دیگر کاری کردند تا نامشان سر زبان‌ها بیفتد. حتی اگر وزیر ورزش و جوانان آنها را به سخره بگیرد و در زمان اهدای لباس شمشیربازی به موزه المپیک بگوید:«می بینم که گونی آورده اید. »اما باز هم از ا نگیزه‌های مجتبی عابدینی و علی پاکدامن و محمد رهبری کم نکرد تا این سه دلاور با به زانو درآوردن قدرت‌های شمشیربازی جهان عنوان نایب قهرمانی را از آن خودشان کنند. شمشیربازی مثل خیلی از رشته‌ها نیست که رسیدن به فینال در آن کار راحتی باشد. همه آنهایی که این رشته را از نزدیک دنبال می‌کنند می‌دانند که خیلی باید خوب باشی تا رنگ فینال را ببینی؛بچه‌های ایران خوب بودند که با شکست دادن اسپانیا، کانادا، مجارستان و ایتالیای میزبان راهی فینال شدند. هرچند که شاگردان پیمان فخری در فینال به کره باختند اما با کنار زدن روسیه توانستند به رده چهارم جهان برسند. پس از این نایب قهرمانی با پیمان فخری حرف زدیم. سرمربی تیم ملی شمشیر بازی که با این عناوین راضی نمی‌شود، غیر از سهمیه المپیک.
کد خبر: ۱۱۹۶۹۶۹

آقای فخری تبریک. یک شاهکار دیگر از بچه‌های شمشیرباز.
خدا را شکر. شما می‌دانید که کار چقدر سخت است. هم غول‌های جهان بودند و همه آنها را شکست دادیم تا به فینال رسیدیم. خیلی از قهرمان‌های جهان و المپیک اینجا بودند و اگر بگویم کاربزرگی انجام دادیم کم گفتم.
اما بچه‌های ایران مثل همیشه این سختی‌ها را به جان خریدند و با افتخار پرچم را بالا بردند.
مسابقات خیلی حساس بود. جو سالن را هم که خودتان می‌دانید،دیوانه‌کننده است. فقط این را بگویم که همه مات و مبهوت شده بودند.
کسی چیزی به شما نگفت؟ از مربیان خارجی و...
با خیلی‌ها حرف زدیم، اما حرف سرمربی ایتالیا هنوز توی گوشم است که گفت: «انقلاب کردید.» اما احساس کردم با ناراحتی می‌گوید. داشتم دنبال مثالی در ضرب المثل‌های ایران می‌گشتم تا برای تان بگویم. مثل این که شما دیگر از کجا پیدای تان شد! (با خنده)
به نظر این راه سخت ادامه خواهد داشت تا به المپیک برسد. این‌طور نیست؟
تازه اول راه است. ما هدف‌های بزرگ‌تری داریم. ماه‌ها قبل گفته بودم که کاری می‌کنیم تا صدایش در بیاید. صدایش را حالا همه شنیدند. دل همه لرزید و قول می‌دهیم که روز به روز بهتر شویم. می دانستم چه‌کار می‌کنم، با این‌که خیلی‌ها ترسیدند البته حق هم داشتند چون در یکی دو مسابقه بد نتیجه گرفتیم،ولی همه هم و غم ما سهمیه تیمی المپیک است. شک نکنید نتیجه صبر و اعتماد را در آینده می‌بینید.»
حرفی مانده که بخواهید بزنید؟
پادووا (محل برگزاری مسابقات در ایتالیا) همیشه برای ایران خوش یمن بوده. مجتبی عابدینی دوره قبل مدال نقره گرفت و حالا هم با نایب قهرمانی تیمی امتیاز خیلی خوبی برای سهمیه المپیک جمع کردیم . اما جنگ خیلی سنگینی شده است، چهار تیم آسیا بین هشت تیم اول دنیا آمدند، نتایج وحشتناک است. ژاپن روسیه را شکست داد، این نشان می‌دهد که همه دنیا دارند کار می‌کنند، چین فرانسه را زد و ایران، چین، کره و ژاپن به نیمه‌نهایی رسیدند و جالب‌تر این‌که ایران و کره فینالیست شدند در حالی که سابر برای اروپایی‌ها بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها