استقلالی‌ها هنوز دنبال جبران باخت سنگین شش گله به العین هستند

انتقام، رمز عملیات آبی‌ها

دقیقا 365 روز پیش بود که استقلال و العین در تهران و در حضور بیش از 90هزار تماشاگر آبی پوش، مقابل هم قرار گرفتند و حالا بعد از یک سال، دوباره استقلال و العین، در همان مکان و زمان با هم روبه‌رو می‌شوند؛ 21 اسفند در ورزشگاه آزادی تهران.
کد خبر: ۱۱۹۶۹۶۵

یک سال پیش اگر ورزشگاه آزادی جایی برای سوزن انداختن نداشت، دلیلش فقط و فقط انگیزه هواداران و بازیکنان استقلال برای جبران یک شکست بد بود. هشتم خرداد 1396، استقلال سنگین ترین شکست آسیایی تاریخش را مقابل العین متحمل شده بود و همه آنها که 21 اسفند پارسال به ورزشگاه آزادی رفتند، فقط می‌خواستند برد تیمشان را در یک بازی انتقامی ببینند، اما نشد. استقلال نیمه اول را با گل تیام خوب تمام کرد، اما یک ژاپنی اجازه نداد این شادی تا دقیقه 90 ادامه داشته باشد. العین آن شب با تساوی از تهران رفت تا انتقام را برای آبی‌های تهران، یک سال به تعویق بیندازد. دوباره استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان العین است و همه از جبران آن شکست سنگین حرف می‌زنند.
دوباره گروه مرگ
استقلال و العین فصل پیش فاتحان گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا بودند و بدون حتی یک باخت به مرحله حذفی صعود کردند. حالا یک بار دیگر استقلال و العین در گروه مرگ قرار دارند و این بار، خیلی زود طعم باخت را چشیدند. استقلال در روز نخست با سه گل مغلوب الدحیل قطر شد و العین هم در خانه خود، یک بر صفر به الهلال عربستان باخت. حالا فقط برد، بازنده‌های روز نخست را به جدول رقابت‌ها برمی‌گرداند و استقلال این بار امیدوار است با حمایت هوادارانش، برنده بازی انتقامی با العین باشد. سوای حمایت هواداران پرشور استقلال، شرایط بد این روزهای العین هم آبی‌های پایتخت را به کسب یک پیروزی شیرین در لیگ قهرمانان آسیا امیدوار می‌کند. العین در بدترین شرایط این چند سال اخیر خود قرار دارد. آنها هر دو بازی قبلی خود را واگذار کرده‌اند، در چهار بازی اخیر سه بار شکست خورده‌اند و از روزی که به رئال مادرید در جام کنفدراسیون‌های باخته اند تا الان، در هفت بازی فقط دو بار برنده بوده‌اند. به همین خاطر هم سرمربی العین امارات معتقد است این بازی برای او و تیمش یک بازی مهم در یک موقعیت مهم است. خوان کارلوس گاریدو، در نشست خبری بازی با استقلال گفت: ما برای رسیدن به بالاترین رتبه آماده‌ایم. در بازی اول خوب جنگیدیم اما سه امتیاز به تیم حریف رسید. حالا دومین بازی‌مان است و هدفمند هستیم. در استادیوم بزرگی که اتمسفر خوبی دارد بازی خواهیم داشت.آمدیم بجنگیم تا به مرحله بعد برسیم. امیدوارم بهترین بازی از تیم ما دیده شود.
با این حال نتایج خوب استقلال در هفته‌های اخیر، انتظارات را از آبی‌ها بالا برده است. تیم شفر، با ترکیب چشم‌نوازی که در نیم فصل دوم لیگ پیدا کرده، آماده است تا در آسیا هم چشم‌ها را به خود خیره کند. امیدواریم استارت استقلال در آسیا، از همین امشب باشد.

4 تقابل قبلی استقلال - العین
1 خرداد 1396
استقلال یک- العین صفر (مرحله یک هشتم)
کاوه رضایی (92ـ پنالتی) برای استقلال
ورزشگاه آزادی تهران (تماشاگر: 67202)
8 خرداد 1396
العین 6 - استقلال یک (مرحله یک‌هشتم)
کایو (27، 33)، عمر عبدالرحمان (49، 60)، لی میونگ جو (56)، الشمرانی (75) برای العین و کاوه رضایی (83) برای استقلال
ورزشگاه هزاع بن زاید العین (تماشاگر: 11226)
15 اسفند 1396
العین 2- استقلال 2 (مرحله گروهی)
مارکوس برگ (63) و احد خلیل (89 ـ پنالتی) برای العین و مامه تیام (52 و 77) برای استقلال
ورزشگاه هزاع بن زاید العین (تماشاگر: 10036)
21 اسفند 1396
استقلال یک - العین یک (مرحله گروهی)
مامه تیام (42 ـ پنالتی) برای استقلال و سوکاسا شیوتانی (78) برای العین
ورزشگاه آزادی تهران (تماشاگر: 90000)

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها