خشکی چشم در دماهای پایین، هنگام وزش باد و خشکی هوا شیوع بیشتری دارد. احساس وجود ریگ در چشم، قرمزی و خارش چشم و تاری دید برخی از علائم این عارضه چشمی هستند. با عواملی که باعث خشکی چشم می‌شوند بیشتر آشنا شوید.
کد خبر: ۱۱۹۶۸۵۰

آلرژن‌ها:
مشخص شده میان آلرژن‌هایی مانند گرده گل‌ها و درختان در هوا بویژه در فصل بهار و بروز تحریک و خشکی چشم ارتباط وجود دارد. استفاده از عینک در فضای بیرون و استفاده از تصفیه‌کننده هوا در محیط داخل خانه می‌تواند به رفع مشکل کمک کند.
استفاده از رایانه:
استفاده مستمر از رایانه و خیره شدن به آن یکی از عوامل خشکی چشم است. دلیلش هم این است که وقتی به صفحه نمایش رایانه یا تلفن همراه خیره می‌شویم، فراموش می‌کنیم پلک بزنیم؛ درنتیجه چشم‌هایمان روان‌سازی کمتری دریافت می‌کنند. اگر با رایانه سروکار دارید به طور مکرر وقفه‌هایی در خیره شدن به آن ایجاد کنید و در طول روز آب کافی بنوشید.
دلایل هورمونی:
به هم ریختن تعادل هورمونی در دوران یائسگی باعث ایجاد تغییراتی در بدن می‌شود. یکی از این تغییراتِ کمتر شناخته‌شده، سندرم خشکی چشم است. مشخص شده کاهش سطح هورمون‌ها بر ترکیب اشک که در روان‌سازی چشم و بافت چشمی نقش دارد تاثیر می‌گذارد. مصرف آب کافی و اسیدهای چرب امگا3 به بهبود این مشکل کمک می‌کند.
لنزهای تماسی:
معمول‌ترین عامل خشکی چشم استفاده از لنزهای تماسی است، زیرا این لنزها از رسیدن اکسیژن کافی به چشم جلوگیری می‌کنند. با این حال انواع خاصی از لنزها مانند لنزهای سیلیکون هیدروژلی برای کسانی که دچار خشکی چشم می‌شوند، مناسب هستند.
فضای داخل خانه:
استفاده از دستگاه‌های تهویه مطبوع و سیستم‌های گرمایشی ارتباط مستقیمی با خشکی چشم دارد. سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی با خارج کردن رطوبت از هوای محیط، باعث تسریع در تبخیر اشک شده و خشکی چشم را به‌دنبال دارند. تعدیل در استفاده از این سیستم‌ها و نیز ایجاد رطوبت با قرار دادن یک ظرف آب در نقاط مختلف خانه می‌تواند کمک‌کننده باشد.

یاسمین مشرف
مترجم
منبع: theglobeandmail.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها