اعتراض‌ها به سازمان لیگ در مورد زمان دربی همچنان ادامه دارد

ماجرای تکراری بی‌برنامگی

سردرگمی دوباره در بازی‌های لیگ برتر. در حالی که پیش از این عنوان شده بود دربی پایتخت روز دهم فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود، اما ظاهرا این اتفاق نخواهد افتاد. البته این نظر خیلی از رسانه‌هاست چون سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات رقابت‌های لیگ برتر ضمن بیان این‌که انتشار این مطالب بار حقوقی دارد از این حرف می‌زند که دربی در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۹۵۲۲۵

او در این باره می‌گوید: «نمی‌دانم خیلی از رسانه‌ها از چه منابعی استفاده می‌کنند چون این صحبت‌ها بار امنیتی دارد. جلسه امروز شورای تامین هم مربوط به بازی‌های استقلال و پرسپولیس در آسیاست، تعیین تکلیف دربی هم هفته گذشته انجام شده و دربی در تاریخ مقرر برگزار می‌شود. خبر منتشر شده بحث امنیتی دارد و استانداری به این موضوع ورود می‌کند. سه باشگاه آسیایی ما نامه زدند که به ما فرصت بدهید و بازی‌ها از فشردگی در بیاید. قرار است قبل از دربی بازی‌های ششم یا هفتم برگزار شود.»
او این را گفت و ادامه داد: «مثلا آقای گل محمدی گفته ما موافقت نمی‌کنیم، ولی بحث ما بحث ملی است، اگر ذوب‌آهن بتواند با نیروی بهتری وارد بازی‌های ملی شود حتی پدیده شانس دارد سال آینده به عنوان تیم چهارم در آسیا شرکت کند. نمی‌دانم دوستان (گل محمدی) چرا این مباحث را مطرح می‌کنند؟ آن زمان تصمیم گرفتیم بازی لیگ بین بازی‌های آسیایی برگزار شود، ولی الان درخواست کردیم چون اردوی تیم ملی نداریم می‌خواهیم فشار را از تیم‌های آسیایی کم کنیم تا ان‌شاءا... آنها نتیجه بگیرند و سال آتی ان‌شاءا... چهار تیم داشته باشیم.ما تصمیم گرفتیم اگر سه تیم درخواست کنند که بازی‌هایشان تغییر کند که البته هر سه تیم درخواست دادند، ما بازی‌ها را تغییر می‌دهیم.»
او در پاسخ به این سؤال که آیا بازی‌های ۵ فروردین برگزار می‌شود یا خیر، گفت: «پنجم فروردین بازی‌ها را برگزار نمی‌کنیم، تقویم ما تغییر نمی‌کند، برای کمک به سه باشگاه هفته بیست و یکم لیگ برتر بازی هایش به روزهای ۶ یا ۷ فروردین منتقل می‌شود.» فتاحی درخصوص این‌که اگر قرار باشد بازی‌ها در این تاریخ برگزار شود، فاصله این مسابقات تا دربی بسیار کم می‌شود، گفت: «اگر ششم یا هفتم بازی کنند اشکالی ندارد، روز دهم در دربی هم بازی می‌کنند.»
این اتفاق در حالی افتاده است که برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس دقایقی پس از حرف‌های فتاحی در جمع خبرنگاران در تمرین پرسپولیس گفت: «ما همان‌طور که برنامه بازی‌ها اعلام شده بود بازی می‌کنیم. تعجب می‌کنم چرا اول و دوم فروردین بازی نگذاشته‌اند! ما فقط در روز جمعه بازی می‌کنیم چون وقت دیگری نداریم. این برنامه را یک ماه پیش تنظیم و با بازیکنان برنامه‌ریزی کردم. مشکلات زیاد است و به خصوص وقتی چند روز بعد دربی باشد.»
برانکو در حالی روی بازی روز جمعه پافشاری می‌کند که باشگاه نساجی مازندران هم طی بیانیه‌ای اعلام کرد که طبق برنامه قبلی فقط در روز تعیین شده با پرسپولیس بازی خواهد کرد.حال باید دید که این بار این کلاف سر در‌گم به دست چه کسی باز می‌شود و البته سازمان لیگ چه واکنشی نسبت به حرف‌های برانکو و باشگاه نساجی خواهد داشت.

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها