کمبود مدرسه در مناطق مرزی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به کمبود جدی فضاهای آموزشی در مناطق مرزی به ویژه مناطقی که در هشت سال دفاع مقدس زیرساخت‌های لازم را از دست دادند،‌ گفت: متاسفانه نگاه‌های سختگیرانه و غیرتخصصی به طرح خرید خدمات آموزشی وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۹۵۲۲۲

به گزارش تسنیم، مجتبی زینی‌وند با اشاره به شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی مناطق مرزی افزود: در جلسه 577 شورای امنیت ملی و در زمانی که طرح جامع امنیت پایدار مناطق مرزی را تصویب کردند، یک کار ویژه مرزی زیر نظر شورای مرزی نیز به تصویب رسید.
وی ادامه داد: ماده 55 طرح جامع امنیت پایدار که مربوط به مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و آموزشی است، تکالیف را برای آموزش و پرورش مشخص کرده است. این مصوبه مربوط به ماده 203 برنامه پنجم توسعه است. در ماده 67 نیز به تشکیل شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی آموزش و پرورش مناطق مرزی اشاره شده و سازمان مدارس غیردولتی به عنوان متولی این شورا تعیین شده است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که مهم‌ترین وظیفه این شورا، تدوین یک استراتژی هماهنگ در رابطه با همه نهادها، دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در سطح ملی و ادارات در سطح استان‌هاست، عنوان کرد: این شورا در زمینه مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تدوین سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌های موثر و مرتبط برای تقویت شاخص‌های توسعه‌ای مناطق، برنامه‌ریزی برای ارتقای برنامه‌های آموزش و پرورش و ایجاد یک راهکار تعاملی برای استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها درخصوص مسائل مرتبط با آموزش و پرورش را دنبال می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها