قطعنامه آمریکا درباره ونزوئلا از سوی روسیه و چین وتو شد. آمریکا نیز قطعنامه روسیه را در این باره رد کرد.
کد خبر: ۱۱۹۵۱۳۴

به این ترتیب طناب‌کشی بر سر ونزوئلا در شورای امنیت سازمان ملل متحد یک‌بار دیگر بی‌نتیجه ماند تا سرنوشت این کشور از طریق تحولات درونی آن مشخص شود. تحولاتی که تا اینجا به نفع استقرار نظام موجود و تداوم قدرت نیکولاس مادورو ختم شده است .
به گزارش راشاتودی، پیش‌نویس آمریکا، دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را به فروپاشی اقتصادی در این کشور متهم کرده بود. در همین حال، وو هایتائو، سفیر چین در سازمان ملل گفت: پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره ونزوئلا با مواضع چین کاملا در تضاد بود؛ زیرا این مردم ونزوئلا هستند که باید در مورد امور خودشان تصمیم بگیرند وچین مخالف مداخله نیروهای خارجی در امور داخلی ونزوئلا و مداخله نظامی در امور این کشور را مردود می‌داند .
طی روزهای گذشته خوان گوآیدو، رئیس‌جمهور خود خوانده ونزوئلا برای جلب حمایت‌های خارجی به برخی از کشورهای آمریکای لاتین سفر کرده است. وی پس از سفر به برزیل برای افزایش فشارهای بین‌المللی علیه دولت ونزوئلا و تلاش نافرجامش برای عبور دادن امدادهای بشردوستانه از مرز کلمبیا، دیروز به پاراگوئه رفت. مادورو معتقد است گوآیدو به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج شده است و دیگر حق بازگشت ندارد. با این حال گوآیدو گفته است به‌رغم تهدید‌هایی که وجود دارد دوباره به کشور بازخواهد گشت. به گزارش آسوشیتدپرس، چگونگی بازگشت گوآیدو به کشورش و احتمال توقف او از سوی نیروهای امنیتی برای ورود به ونزوئلا مشخص نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها