پوجیا ریسینگ به عنوان تیونری آلمانی با ارتقای آلفارومئو 4C غربیه نبوده و قبلاً چندین پکیج متنوع برای این کوپه‌ی سبک‌وزن و پیشرانه وسط تدارک دیده است.
کد خبر: ۱۱۹۴۶۸۳
آلفارومئو 4C ، سبک و هیجان‌انگیز! (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، جدیدترین برنامه‌ی این تیونر بی‌شک بهترین آن‌هاست چراکه باعث شده خودروی دیفرانسیل عقب یاد شده از نظر قدرت و کاهش وزن به سطح جدیدی برسد.
برنامه‌ی جدید پوجیا ریسینگ زئوس نام داشته و به نوعی می‌توان آن را نسخه‌ی کوادروفولیو از کوپه‌ی آلفارومئو دانست.

ما این تغییرات را با مهم‌ترین فاکتور یعنی قدرت پیشرانه آغاز می‌کنیم. پیشرانه‌ی 1.75 لیتری توربوی آلفارومئو بجای قدرت 237 اسبی و گشتاور 350 نیوتون متری استاندارد خود هم‌اکنون خروجی چشمگیر 346 اسب بخاری و گشتاور 458 نیوتون متری تولید می‌کند. این قدرت و گشتاور بیشتر با نصب توربوشارژر بهینه، پمپ و انژکتورهای پرفشار بهتر و سیستم اگزوز فولاد ضدزنگ با خروجی‌های کربنی حاصل شده است.

افزایش 109 اسب بخاری قدرت و 108 نیوتون متری گشتاور خود را عملکرد 4C زئوس نشان می‌دهد به گونه‌ای که شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو تنها در 3.4 ثانیه ثبت می‌شود که 1.1 ثانیه بهتر از نسخه استاندارد می‌باشد. حداکثر سرعت نیز از 258 به 304 کیلومتر در ساعت رسیده است. با 4C زئوس تنها در عرض 8.1 ثانیه می‌توانید از سرعت 100 به 200 کیلومتر در ساعت برسید.


جدای از قدرت و گشتاور بیشتر، این خودرو به‌طور قابل‌توجهی سبک‌تر هم شده زیرا پوجیا ریسینگ توانسته حدود 100 کیلوگرم از وزن خودرو کمک کند که این هم به لطف استفاده وسیع از فیبر کربن میسر شده است. این خودرو بدون سیستم صوتی و با باک پر بنزین تنها 904 کیلوگرم وزن دارد.

پوجیا ریسینگ دستی هم بر سر و روی 4C کشیده و با نصب بال بزرگ در عقب و استفاده از رینگ‌های متفاوت باعث افزایش ابهت این کوپه ایتالیایی شده است. سیستم تعلیق جدید و کاهش ارتفاع 50 میلی‌متری باعث بهبود هندلینگ 4C شده است. به منظور پیشگیری از آسیب به سپر جلو نیز یک سیستم لیفت هیدرولیکی بکار رفته که دماغه‌ی خودرو را بالا می‌برد.

با قدم گذاشتن داخل کابین شاهد چرم مشکی ناپا با عناصر نارنجی خواهید بود که از لامبورگینی الهام گرفته است. سطوح چرمی تهویه دار هم نیم‌نگاهی به محصولات پورشه داشته است. اگر نمی‌توانیم بدون سیستم صوتی یاد شده سر کنید پس می‌توانید از صدای سیستم آلپاین با ساب ووفر لذت ببرید.

پوجیا ریسینگ تنها 10 دستگاه 4C زئوس خواهد ساخت اما سه دستگاه از آن‌ها قبلاً ساخته و به مشتریان تحویل داده شده است. اگر خواهان یکی از 7 نمونه‌ی باقی مانده هستید باید قیمت پایه‌ی 50100 یورویی را پرداخت کنید که البته این مبلغ تنها برای تغییرات انجام گرفته بوده و بهای خودرو جداست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها