آرزوهای میلیاردی دزد طلافروشی

مرد جوان برای رسیدن به آرزوهایش سناریوی سرقت از طلافروشی را طراحی و اجرا کرد. متهم با همدستی دو نفر از دوستانش با بیهوش کردن مرد طلافروش، 30کیلو طلا دزدید.
کد خبر: ۱۱۹۴۲۸۷

به گزارش جام‌جم، اواسط بهمن امسال خبری مبنی بر سرقت از یک طلا فروشی در خیابان پیروزی تهران از طریق سامانه 110 پلیس به ماموران کلانتری 128 تهران‌نو اعلام شد.
در تحقیقات مقدماتی مشخص شد، متهمان با شیوه بیهوش کردن مالباخته اقدام به سرقت اموالش کرده بودند. در ادامه و با توجه به حساسیت پرونده، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ تحقیقات در این باره را آغاز کرده و پی بردند، مغازه طلا‌فروشی دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های امنیتی از جمله آژیر و قفل برقی نداشته و هیچ سرنخی از متهمان در محل سرقت به جا نمانده بود.
صاحب طلافروشی در جریان تحقیقات گفت: در مغازه‌ام بودم که یکی از دوستان پسرم همراه مرد دیگری برای دعوت من به مراسم عروسی برادرش به مغازه آمده و مدعی شد، قصد خرید طلا برای این مراسم را دارد که در گاو صندوق را باز کردم و تعدادی نمونه کار نشانش دادم اما وی از من نمونه کار‌های دیگر خواست که هنگام رفتن به سمت گاو صندوق، دوستش با دستمال آغشته به مواد بی‌هوشی مرا بیهوش کرد. حدود یک ساعت بعد از آن‌که به هوش آمدم، متوجه شدم طلاهای موجود در مغازه‌ام به مقدار 30 کیلوگرم به سرقت رفته است. یک نفر دیگر نیز در بیرون از مغازه به‌عنوان زاغ زن حضور داشت و بعد از به هوش آمدن متوجه شدم متهمان با استفاده از خودروی ریو از محل فرار کردند.
کارآگاهان با شناسایی دو نفر از متهمان که ساکن خیابان ابوذر تهران بودند، آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
در بازرسی مخفیگاه متهمان، یک دفترچه خاطرات به دست آمد که در متن این دفترچه آرزوهای متهم اصلی مبنی بر خرید چند مغازه، خانه و باغ در مناطق مختلف تهران نوشته شده بود. متهم همچنین با فروش طلاهای سرقتی قصد داشت، بخشی از بدهی خود را پرداخت کند.
سرهنگ کارآگاه داوود فرد، جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با توجه به شلوغی شب عید به کسبه محترم و به‌خصوص طلافروشی‌ها پیشنهاد می‌شود سیستم‌های امنیتی خود را به روز کرده و در محل دوربین‌های مداربسته داشته باشند.
وی ادامه داد: تحقیقات برای شناسایی متهم فراری پرونده توسط کارآگاهان پلیس آگاهی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها