کد خبر: ۱۱۹۲۹۵۶
با چه بودجه‌ای می‌توان صاحب شاسی‌بلندهای جک شد؟

در حال حاضر کمپانی جک دارای رتبه 4 بیشترین صادرات خودروهای شاسی‌بلند در چین است. این کمپانی با سیاست‌های درست در ساخت خودرو و ایجاد مراکز طراحی و تحقیق و توسعه در اروپا توانسته در عرض 20 سالی که از تأسیس آن می‌گذرد به رتبه 10 پرفروش‌ترین کمپانی‌های چینی برسد و در آخرین رتبه‌بندی برترین کمپانی‌های خودروسازی جهان نیز توانسته است به جمع 50 کمپانی برتر راه پیدا کند. فروش شاسی‌بلندهای جک در ایران نیز آمار بسیار خوبی را ثبت کرده‌اند و در حال حاضر جزو پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای موجود در بازار محسوب می‌شوند.

ورود شاسی‌بلندهای جک در بازار ایران

جک در ابتدا با سدان های خوش قیمت و باکیفیت خود که توسط کرمان موتور در ایران تولید می‌شدند توانست اعتماد مشتریان ایرانی را به خود جلب کند. بعدازآن جک تصمیم گرفت شاسی‌بلندهای خود که بیشتر در دسته‌بندی کراس اوور ها قرار می‌گیرند را وارد ایران کند.

به‌این‌ترتیب فروش شاسی‌بلند جک در ایران باعرضه و فروش جک s5 در ایران آغاز شد. در ابتدا به دلیل مونتاژ باکیفیت این خودرو توسط کرمان موتور و پشتیبانی و تبلیغات مناسب خیلی زود خریدوفروش جک s5 جای خود را در بازار ایران پیدا کرد. مدلی که در سال 1394 وارد بازار ایران شده بود با گیربکس دنده‌ای به فروش می‌رسید.

بعدازآن کرمان موتور با شناسایی نیاز بازار و مشکلات جک s5 خیلی زود مدل اتوماتیک این خودرو را با امکانات بیشتر وارد بازار کرد. یک سال بعد از عرضه گسترده و فروش جک s5 اتوماتیک نوبت به ورود شاسی‌بلند کوچک‌تر جک به نام S3 رسید. این خودرو که کوچک‌تر از مدل قبلی بود باقیمت کمتر و برای رقابت با سایر رقبای چینی وارد بازار شد. به‌این‌ترتیب در حال حاضر اگر قصد خرید جک شاسی‌بلند3 را داشته باشید دو گزینه s3 و s5 در پیش روی شما خواهد بود.

برای خرید جک s3 به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟

همان‌طور که گفته شد جک s3 شاسی‌بلند جدید جک در بازار ایران است که با فروش نسبتاً خوبی نیز روبه‌رو شده است. طراحی این خودرو کمی جای بحث دارد بااین‌حال درمجموع می‌توان به آن نمره قبولی داد. در بحث کیفیت ساخت و مونتاژ نیز مدتی است که انتقاداتی به کرمان موتور وارد می‌شود اما به‌طورکلی مشکل خاصی در آن دیده نشده است.

حالا که تقریباً 2 سال از ورود این خودرو به بازار ایران می‌گذرد خریدوفروش جک s3 به دلیل تعلیق نرم، آپشن های مناسب و عدم وجود مشکل جدی که رضایت صاحبان این خودرو را به همراه داشته است روزبه‌روز در حال افزایش است. قیمت جک S3 صفر در سایت دیوار حدود 165 میلیون تومان است. به دلیل رضایت خریداران آگهی‌های فروش جک S3 تعداد زیادی ندارند و همچنین افت قیمت بالایی نیز در آن دیده نمی‌شود. قیمت جک s3 دست‌دوم در حدود 150 میلیون تومان است. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که شما برای خرید جک s3 کارکرده یا صفر به بودجه‌ای در حدود 150 تا 165 میلیون تومان نیاز خواهید داشت.

برای خرید جک s5 به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟

جک s5 اولین شاسی‌بلند جک در ایران و محصول راهبردی این شرکت است که با توجه به کیفیت ساخت بالا در نمونه‌های اولیه و امکانات کافی توانست بازار خوبی برای این خودروسازی در ایران مهیا کند. طراحی خودرو توانسته نظر مشتریان ایرانی را جلب کند، اما کیفیت ساخت و مونتاژ این خودرو در نسخه‌های جدید با انتقاداتی همراه بوده است.

دو نوع مدل دنده دستی و دنده‌اتومات از این خودرو به ایران واردشده است. جک s5 اتوماتیک با دنده 6 سرعته دو کلاچه و موتور قدرتمند 4 سیلندر توربو شارژ دو لیتری باقدرت 174 اسب بخار توانسته عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. علاوه بر این، امکانات مدل اتوماتیک نیز از مدل قبلی بیشتر است که درمجموع خرید جک s5 اتوماتیک را به انتخاب بهتری تبدیل می‌کند.

قیمت جک S5 دنده‌اتوماتیک حدود 218 میلیون تومان است که به دلیل موتور بهتر، بدنه بزرگ‌تر و امکانات بیشتر نسبت به S3 فاصله قیمتی زیادی با این خودرو دارد. قیمت جک s5 دست‌دوم نیز حدود 175 تا 185 میلیون تومان است که افت قیمت بیشتری نسبت به s3 در آن دیده می‌شود. ضمن این‌که رقبای s5 در حال حاضر قوی‌تر هستند و بازار قطعات s5 نیز ضعیف‌تر شده است به همین دلیل انتظار افت قیمت برای این خودرو در زمان فروش منطقی به نظر می‌رسد.

منبع : ویرلن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها