گپ کوتاه جام‌جم با 2 هنرمند درباره جشنواره موسیقی فجر

نت فجر روی ساز پایتخت

سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر در حال برگزاری است و حالا فضای اظهار نظر در رابطه با آن داغ است. ما هم با دو هنرمند درباره این رویداد گپ کوتاهی زده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۹۲۹۳۵

یک جشنواره مرکزیت‌زدا
سینا ذکایی، یکی از هنرمندانی است که در سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کرده است. او به جام‌جم می‌گوید: وجود آیین‌نامه نشان می‌دهد جشنواره موسیقی فجر مسیر و هدف خود را پیدا کرده است، ولی هنرمندان هم باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.
ذکایی که سرپرست ارکستر بادی تهران است درباره سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر می‌گوید: جشنواره موسیقی فجر برای هنرمندان جوان مفید است، زیرا می‌توانند با مخاطبان از نزدیک در ارتباط باشند. همچنین هنرمندان پیشکسوت می‌توانند بهترین موسیقی را به گوش مخاطبان برسانند. حضور پیشکسوتان نیز در جشنواره مفید است، زیرا آنها چند سال در حوزه موسیقی فعالیت کرده‌اند و می‌دانند چگونه مخاطبان را با موسیقی آشتی دهند.
این هنرمند تاکید می‌کند: سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر نسبت به سال‌های گذشته بهتر برگزار شده، زیرا برنامه‌ریزی خوب و دقیقی صورت گرفته است. مهم‌ترین مسأله این است در سال‌های گذشته هنرمندان و هنردوستان شهرهای دیگر اغلب سهم کمی از موسیقی در جشنواره فجر داشتند. ولی امسال ۲۵ درصد از اجراهای جشنواره سی و چهارم در اختیار اهالی شهرهای غیر از پایتخت است و جشنواره در هفت استان دیگر با تعداد اجراهای در خور توجهی در حال برگزاری است. وجود هنرمندان شهرهای دیگر در جشنواره فجر ضروری است زیرا آنها هم سهم دارند. در سال‌های گذشته زیاد به این موضوع بها داده نمی‌شد، ولی امسال سهم این عزیزان زیاد شده است. همه هنرمندان عزیز هستند و برای موسیقی زحمت می‌کشند در نتیجه باید از حضور همه هنرمندان استفاده شود.
سرپرست ارکستر بادی تهران می‌گوید: جشنواره امسال به همه بخش‌ها و ژانرهای موسیقی توجه کرده است و به همین دلیل همه از برگزاری این جشنواره راضی هستند.
یک جشنواره ایرانی
مجید کیانی را با نوازندگی سنتور و آهنگسازی‌هایش می‌شناسیم. او هم مثل ذکایی حرف‌هایش را درباره آیین‌نامه آغاز می‌کند: امسال پس از ۳۳ سال جشنواره موسیقی فجر صاحب آیین‌نامه شد که این موضوع سبب می‌شود جشنواره یک مسیر مشخص را طی کند و دچار حاشیه نشود.
مجید کیانی، آهنگساز و نوازنده سنتور درباره سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر می‌گوید: نکته بسیار مهم جشنواره سی و چهارم این است که آثار آهنگسازان ایرانی اجرا می‌شود که این آثار نقش مهمی در موسیقی ایرانی داشته‌اند. آثار بزرگان موسیقی باید به گوش مخاطبان برسد و چه بهتر که در جشنواره موسیقی فجر این اتفاق بیفتد. همچنین خلاف سال‌های گذشته به حضور موسیقیدان‌های برجسته توجه ویژه شده است و بسیاری از آنها اجرای صحنه‌ای داشته‌اند که به نظرم این اقدام برای بهبود روند جشنواره مفید خواهد بود. مسأله مهم دیگر این است که برگزیدگان جشنواره ملی جوانان در جشنواره به اجرای برنامه می‌پردازند که این موضوع نشان می‌دهد حضور جوانان در جشنواره برای مسؤولان این دوره مهم بوده است.
این آهنگساز در ادامه خاطرنشان می‌کند: همچنین جشنواره موسیقی فجر در هفت استان دیگر برگزار می‌شود و شهرهای دیگر هم از موسیقی و حضور هنرمندان روی صحنه بهره‌مند می‌شوند.
کیانی در پایان می‌گوید: زمانی‌که هیات ده نفره برای جشنواره موسیقی فجر تصمیم‌گیری کنند جشنواره پربارتر خواهد بود، زیرا یک دست به تنهایی صدا ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها