تراکتورسازی با شکست استقلال برای همه خط و نشان کشید

تبـریــز عروسیــــه ...

بوران بود، برای دقایقی شاهد بارش برف و باران هم بودیم، اما روی سکوهای ورزشگاه یادگاه امام(ره) تبریز جا برای سوزن انداختن نبود. حتی تپه‌های اطراف ورزشگاه هم به تسخیر هواداران در آمده بود. تراکتورسازی در روزی که هواداران برای این تیم سنگ‌تمام گذاشته بودند، جواب محبت آنها را داد تا بساط جشن و پایکوبی از خود ورزشگاه تا شهر تبریز بر پا باشد.
کد خبر: ۱۱۹۲۲۳۹

«تراکتورسازی یک - استقلال صفر» نتیجه‌ای که در پایان بازی بزرگ تبریز روی اسکوربورد یادگار نقش بست، این بود. نبرد گران قیمت‌ترین تیم‌های لیگ هجدهم، فقط یک لحظه کلیدی داشت که با پاس طلایی احسان حاج‌صفی و فرار 20 متری اشکان دژاگه در دقیقه 53 شکل گرفت. این ترکیب وقتی با اشتباه مدافعان استقلال در آفسایدگیری همراه شد، تنها گل بازی را رقم زد؛ گلی که تراکتورسازی را به جمع مدعیان قهرمانی اضافه کرد و ترمز استقلال را پس از 4 برد متوالی کشید. استقلالی‌ها نزدیک به 600 دقیقه هم گلی دریافت نکرده بودند که با ضربه دقیق اشکان دژاگه، این آمار را هم از دست دادند.
شفر که نتیجه را باخته می‌دید، با آوردن گادوین منشا، اسماعیل گونسالوس و الهیار صیادمنش از تمام ابزارهای هجومی تیمش برای به تساوی کشاندن بازی استفاده کرد، اما این تعویض‌ها هم چاره نکرد. استقلال بازی بزرگ هفته را به تراکتورسازی باخت تا از کورس قهرمانی خارج شود. حالا فقط هواداران خوشبین آبی هستند که به جبران فاصله ده امتیازی تیمشان با سپاهان و فاصله 9 امتیازی با پرسپولیس امیدوارند. ضمن این‌که حالا خود تراکتورسازی هم یکی از مدعیان جدی به شمار می‌رود و اسبش را برای نزدیک شدن به صدر جدول زین کرده است.
صدرنشینی یکروزه قرمزها
«بی اعصاب‌ها در صدر» این شاید بهترین تیتری بود که بعد از پیروزی 2 بر صفر پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان، در سایت‌های خبری و فضای مجازی چرخید. حتی خود پرسپولیسی‌ها هم لذت نبردند از پیروزی مقابل قعرنشین جدول، از بس پرخاشگری داشتند و اعتراض کردند به داوری. سکوهای ورزشگاه هم پر بود از توهین به داور. البته موعود بنیادی‌فر هم با قضاوت بحث‌برانگیز خود دامن زد به این فضا. او در یک صحنه خطای مشکوک روی علی علیپور را پنالتی تشخیص نداد و در ادامه هم از خطای مهاجم استقلال خوزستان روی شجاع خلیل‌زاده چشم‌پوشی کرد تا این مهاجم در موقعیت تک به تک قرار بگیرد. به قول عادل فردوسی‌پور «چقدر شانس آورد بنیادی‌فر که ضربه مهاجم استقلال گل نشد». بعد از آن صحنه بود که پرسپولیس توسط سید‌جلال حسینی در دقیقه 61 و علی علیپور در دقیقه 88 به گل رسید تا حداقل برای یک روز، به صدر جدول لیگ برگردد. در دیگر بازی روز پنجشنبه هم پدیده در آبادان با تساوی بدون گل مقابل صنعت نفت متوقف شد تا در همان رده سوم باقی بماند.
بازگشت سپاهان به صدر
در دیگر بازی مهم دیروز ،سپاهان در ورزشگاه شهر قدس به مصاف پیکانی رفت که در هفت بازی قبلی خود شکست خورده بود. تیم مهمان در دقیقه 11 توسط سیاوش یزدانی تنها گل این بازی را به ثمر رساند تا برای دومین هفته متوالی به پیروزی برسد و با کسب 38 امتیاز دوباره به صدر جدول لیگ برتر بازگردد. شاگردان حسین فرکی نیز با این باخت 16 امتیازی ماندند و فعلا در جایگاه دوازدهم لیگ برتر قرار گرفته‌اند.
سیپدرود رشت و علی کریمی هم در آخرین دقایق بازی هفته هجدهم خود در خانه مقابل ماشین‌سازی به یک امتیاز رسیدند. ماشین‌سازی با رضا مهاجری که دو بازی اول نیم‌فصل دوم را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، در دقیقه 78 با گل احسان تاییدی از میزبانش پیش افتاد، اما میثم تهیدست در دقیقه 94 برای تیم کریمی گلزنی کرد تا این تیم 12 امتیازی شده و در رده پانزدهم جدول لیگ برتر قرار بگیرد. ماشین‌سازی هم با این پیروزی 21 امتیازی شد و در رده هشتم قرار گرفت.

شفر: نگران آینده نیستم
وینفرد شفر در نشست خبری بازی با تراکتورسازی به دو اشتباه بزرگ تیمش اعتراف کرد که یکی از آنها تبدیل به گل برتری تراکتورسازی شد. البته شفر روی همان گل هم حرف داشت و معتقد بود اشکان دژاگه بعد شادی گل باید از زمین مسابقه اخراج می‌شد: «در مجموع خوب بازی کردیم. یک اشتباه از ما باعث گل حریف شد. از کارگروهی، فوتبال و قدرت تیمم راضی هستم. در نیم ساعت آخر خیلی خوب بازی کردیم و موقعیت زیادی داشتیم ولی شانس نداشتیم. هیچ نگرانی بابت آینده نداریم. تیم خوبی داریم.»
شفر در ادامه گفت: «بازیکنی که گل زد یعنی دژاگه باید بعد از خطا روی امید نورافکن اخراج می‌شد. او بعد از گل هم وارد قسمت تماشاگران شد و باید کارت زرد دوم را می‌گرفت. در بازی با پدیده بعد از این‌که گل درست ما را داور اعلام نکرد، دیدم در رسانه‌ها عذرخواهی کرد. بعد از این بازی هم داور پیش من آمد
و گفت بابت اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم. این نشان دهنده شجـــاعت و شهـــامت او
است.»

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها