یک خبر خوب برای خاطره بازهای تهران قدیم

هتل بوتیک حنا افتتاح شد

در تنها کوچه قرینه تهران اولین بوتیک هتل با نام حنا توسط بخش خصوصی و با مشارکت شهرداری منطقه ۱۱ به بهره‌برداری رسید. هتل بوتیک حنا در کوچه لولاگر قرار دارد و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مدت دو سال با احیای یک خانه تاریخی احداث شده است.
کد خبر: ۱۱۹۲۰۸۸

علی اصغرمونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاح این هتل در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت با اجرای پروژه‌هایی همچون احداث بوتیک هتل می‌توان موضوع گردشگری شب تهران را نیز در مناطق ۱۱ و ۱۲ دنبال کرد. وی افزود: خوشحالم که یک پروژه متفاوت ـ یعنی بوتیک هتل ـ امروز در شهر تهران به بهره‌برداری رسیده که در آن مولفه‌هایی از هنر زیبای معماری به نمایش گذاشته شده است.
معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: به جای تخریب بناهای تاریخی می‌توانیم از چنین پروژه‌هایی حمایت کنیم تا مردم جلو بیایند و فضای کسب و کار ایجاد شود. رویکردی که امروز در این خصوص در شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی وجود دارد، مشترک است و این فرصت را ایجاد کرده تا برای بافت‌های تاریخی اقدامات خوبی انجام شود. در آینده نیز شاهد اتفاقات مشابه احداث این هتل خواهیم بود. مونسان درخصوص بهره‌گیری از صنایع دستی در طراحی این هتل هم گفت:‌در این هتل صنایع‌دستی مورد استفاده قرار گرفته و همین موضوع می‌تواند به عنوان الگویی برای بهره‌گیری از صنایع‌دستی در طراحی پروژه‌های دیگر استفاده کرد.
پیروز حناچی شهردار تهران نیز در مراسم افتتاح این هتل بوتیک با تاکید بر لزوم حفظ ارزش‌های فرهنگی و تاریخی در شهر تهران گفت: مدیریت شهری از پروژه‌هایی که بهسازی ارزش‌های فرهنگی و تاریخی را به همراه دارد، حمایت می‌کند. وی افزود: ‌هتلی که امروز افتتاح شد از جنبه‌های مختلفی با سایر هتل‌هایی که در کشور ساخته شده، متفاوت است. در حقیقت کوچه‌ای که این هتل در آن قرار گرفته منحصربه‌فرد است، چراکه تمامی ساختمان‌ها به صورت قرینه در آن ساخته شده است.‌
او خاطرنشان کرد: ‌خانه‌ای که این هتل در آن احداث شده توسط نسل اول معماران ساخته شده است. در تمامی دنیا با اجرای چنین پروژه‌هایی سعی می‌کنند بافت‌های ارزشمند فرهنگی و تاریخی خود را حفظ کرده و جاذبه‌های فرهنگی ایجاد کنند. قطعاً این هتل می‌تواند برای گردشگرانی که به تهران می‌آیند جذاب باشد.‌
هتل بوتیک حنا در کوچه لولاگر در منطقه ۱۱ تهران محصول پروژه بازآفرینی شهری است که توسط بخش خصوصی در مدت دو سال احداث شده است.
هتل‌ بوتیک حنا دارای هشت اتاق، رستوران، کافه و یک فضای پاپ آپ به منظور نمایش آثار هنری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها