آژاکس به‌دنبال سنت‌شکنی مقابل مادریدی‌ها

رئال مادرید، نسخه سولاری

رئال مادرید که در سه فصل گذشته در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا زیدان را روی نیمکت خود داشت، در فصل جاری با دو مربی این رقابت‌ها را ادامه می‌دهد. رئال مرحله گروهی این بازی‌ها را در حالی به پایان رساند که لوپتگی هدایت آن را بر عهده داشت. امشب هم این تیم در بازی رفت مرحله حذفی در ورزشگاه یوهان کرایف آره‌نا در حالی به مصاف آژاکس می‌رود که سانتیاگو سولاری مسؤولیت هدایت آن را به‌عهده دارد. سولاری و تیمش طی یک ماه گذشته عملکرد قابل قبولی در فوتبال اسپانیا داشته‌اند و هواداران این تیم امیدوارند در بازی‌های اروپایی هم شاهد روند مثبت باشند.
کد خبر: ۱۱۹۱۷۰۶


رئال در پنج بازی اخیر خود در اسپانیا چهار پیروزی و یک تساوی به دست آورده که آن یک مساوی هم مقابل بارسا در کوپا دل ری بوده است. اما آژاکس نقطه مقابل این تیم قرار دارد. این تیم در پنج بازی قبلی سه پیروزی و دو شکست را به ثبت رسانده و همین دو باخت موجب شده این تیم صدر جدول هلند را به آیندهوون بدهد. از سوی دیگر، مرور بازی‌های رودرروی دو تیم در رقابت‌های اروپایی نشان می‌دهد کفه ترازو به سمت تیم اسپانیایی سنگینی می‌کند. بازی امشب در واقع سیزدهمین تقابل دو تیم به‌حساب می‌آید که در 12 بازی قبلی، 7 پیروزی سهم رئال و 4 برد هم برای آژاکس بوده است.
نکته جالب اینجاست که شش بازی قبلی رئال و آژاکس در اروپا همگی به نفع مادریدی‌ها تمام شده و این تیم توانسته بود در این شش بازی 20 گل به ثمر رسانده و تنها دو گل دریافت کند. حضور در این مرحله برای آژاکسی‌ها بسیار مهم است، زیرا این تیم از فصل 06-2005 تاکنون نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند و به مرحله حذفی بیاید.
تقابل جذاب تاتنهام و دورتموند
در دیگر بازی امشب، تاتنهام و دورتموند پنجمین تقابل اروپایی خود را انجام می‌دهند. در چهار بازی قبلی هرگز نتیجه تساوی به دست نیامده و سهم هر دو تیم دو پیروزی بوده است. مشکل اصلی پوچتینو برای بازی امشب، فهرست مصدومانی است که طی یک ماه گذشته هر روز بیشتر شد. تیم لندنی در نبود ستاره‌هایی همچون هری کین و دله الی باید بیش از همه امیدوار درخشش سون هیونگ مین کره‌ای باشد که این روزها به فرشته نجاتش تبدیل شده است.
در طرف مقابل، تنها نکته نگران‌کننده برای سرمربی دورتموند، مصدومیت مارکو رویس است. حضور رویس برای تیم فاوره به قدری در این فصل مهم بوده که در 19 بازی در بوندس لیگا 13 گل زده و 9 پاس گل هم داده است. علاوه بر رویس،‌پاکو آلکاسر نیز به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده است تا دو تیم با داشتن مصدومان فراوان پا به این میدان بگذارند. این در حالی است که زنبورهای آلمانی طی چند هفته گذشته چندان پرفروغ ظاهر نشده و در پنج بازی قبلی خود، دو تساوی، دو برد و یک باخت به دست آورده است.

بازی رفت
مرحله یک‌هشتم نهایی
چهارشنبه 24 بهمن
آژاکس - رئال مادرید 30/23
تاتنهام - دورتموند 30/23

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها