گفت‌وگوی جام‌جم با مردی که کارتن‌خواب‌ها را با بنزین و آتش آزار می‌داد

برای تفریح مردم را آتش می‌زدم!

کد خبر: ۱۱۹۱۵۰۲

پسر شرور که در بوستان‌های جنوب تهران افراد را به آتش می‌کشید پس از دستگیری به اقدامات مجرمانه‌اش اعتراف کرد. با دستگیری مهدی و طرح شکایت‌های جدید از او، راز اقدامات مجرمانه دیگرش فاش شد. متهم مدعی است این فیلم برای 9 سال قبل بوده و حالا برای انتقام از او منتشر شده است.
به گزارش جام‌جم، چند روز پیش فیلمی از پسر شروری در فضای مجازی منتشر شد که در پارک‌های تهران اقدام به آتش زدن افرادی می‌کرد که در حال استراحت بودند. متهم و همدستانش از این کار خود فیلمبرداری کرده و آن را در فضای مجازی منتشر کرده بودند.
در ادامه پلیس پایتخت با دستور قضایی تحقیقات درباره این ماجرا را آغاز کرد و معلوم شد متهمان در بوستانی حوالی خانی‌آباد تهران اقدام به آتش زدن افراد کرده‌اند.
پلیس در جست‌وجوی مرد آتش‌افروز و همدستش بود که تعدادی از شهروندان در تماس با پلیس و انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی اطلاعاتی درباره هویت یکی از متهمان فراری در اختیار پلیس قرار دادند که نشان می‌داد متهم اصلی مهدی نام دارد و از مجرمان سابقه‌دار است. مخفیگاه مهدی زیرنظر گرفته شد تا سرانجام بامداد پنجشنبه از سوی ماموران تیم عملیاتی پلیس پیشگیری بازداشت شد. مهدی 33 ساله برای ادامه تحقیقات در اختیار ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. در تحقیقات ماموران، دو همدست وی به نام‌های اکبر 21 ساله و محمود 18 ساله نیز در عملیات‌های جداگانه پلیسی بازداشت شدند.
مهدی در بازجویی اولیه به آتش‌افروزی و فیلمبرداری از صحنه‌های آتش زدن افراد و انتشار آن در فضای مجازی اعتراف کرد و گفت: که انگیزه‌شان از این کارها فقط برای تفریح و خوشگذرانی بوده است. برخی قربانیانی که انتخاب کرده بودند از میان افراد کارتن‌خواب بوده است.
در این مرحله ماموران به بررسی سوابق کیفری مهدی پرداختند که معلوم شد او به‌خاطر قدرت‌نمایی و آزار و اذیت بویژه آزار و اذیت جنسی دارای سابقه بوده که پیش از این بارها دستگیر و روانه زندان شده است. او سال 85 در تهران برای نخستین بار به اتهام ضرب و جرح عمدی بازداشت شد. سال بعد به اتهام سرقت، سال 87 به اتهام تخریب و قدرت‌نمایی با چاقو و ورود به عنف به خانه‌ای، دو سال بعد، به اتهام سرقت مقرون به آزار و اذیت، سال 89 به اتهام جرح عمدی، سال 95 به اتهام سرقت مقرون به آزار و سال گذشته نیز به اتهام ضرب و جرح و سرقت مقرون به آزار به زندان رفته بود و سرانجام آخرین جرمی که مرتکب شده بود، مربوط به تخریب عمومی و اخلال در نظم و آرامش عمومی است.
تحقیقات از متهم و همدستانش در حالی ادامه داشت که مردی با حضور در اداره 16 پلیس آگاهی تهران از مهدی معروف به پیتی به اتهام آزار و اذیت شکایت کرد.
وی به افسر تحقیق گفت: مهدی همراه دو نفر از همدستانش به قصد قدرت نمایی و انتقام مرا ربوده و به بیابان‌های اطراف بهشت‌زهرا منتقل کردند و در آنجا با زور و تهدید با چاقو مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند. آنها از صحنه آزار و اذیتم با تلفن همراه فیلم گرفتند و برای این‌که شکایت نکنم، آن را برای تعدادی از افراد محله‌مان در تلگرام ارسال کردند.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: متهم با قرار قانونی صادره از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 33تهران، همراه همدستانش در اختیار ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران قرار گرفته و تحقیقات برای رازگشایی از دیگر جرایمشان ادامه دارد .

تهدید شاکیان برای پس گرفتن شکایت
یکی از قربانیان مهدی، مرد مغازه‌داری است که در این باره می‌گوید: صاحب مغازه پیتزافروشی در یکی از محله‌های جنوبی تهران هستم. مهدی چند بار زمانی که در مغازه‌ام نبودم سراغ خانم فروشنده‌ام آمده و با تهدید قمه به زور از او صد تا 200 هزار تومان پول گرفته بود. زمانی که فروشنده ماجرا را به من گفت به کلانتری رفتم و از متهم شکایت کردم. یک هفته بعد از این شکایتم بود که مهدی در خیابان مرا زیر گرفت و مصدوم کرد. او قصد جانم را داشت و تهدیدم کرد، چون از وی شکایت کرده‌ام مرا زیر گرفته است. تهدیدم کرد که اگر شکایتم را پس نگیرم دفعه بعد مرا خواهد کشت و به خانواده‌ام آسیب می‌رساند .
شاکی دیگر پسر شرور هم گفت: او چند هفته پیش با قمه و چاقو در خیابان راهم را سد کرد و به زور پول‌هایم را دزدید. زمانی که مردم برای نجات من از دست مرد شرور آمدند او در خیابان آنها را با قمه به مرگ تهدید کرد و بعد با سوار شدن به موتورسیکلتی فرار کرد. از او شکایت کردم و پلیس در تعقیبش بود اما دوستانش با زور و تهدید به مقابل خانه‌ام آمدند و گفتند اگر شکایت را پس نگیرم به خانواده‌ام آسیب می‌زنند که از ترس شکایتم را پس گرفتم. حتی به مقابل خانه‌های شاهدان ماجرا رفته و آنها را به مرگ تهدید کرده بود .

فیلم‌ها مربوط به 9 سال قبل است

مهدی، 33 ساله می‌گوید در 18 سالگی ازدواج کرده و هدفش از آتش زدن کارتن‌خواب‌ها تفریح بوده است. انتقام از پیرمردی که قربانی آزار و اذیت او و همدستانش شده بود باعث شد این فیلم‌ها در فضای مجازی منتشر شود و او سال‌ها بعد از ماجرای آتش‌زدن کارتن‌خواب‌ها گرفتار شود.
متاهلی؟
وقتی 18ساله بودم ازدواج کردم.
چرا افرادی را که در پارک می‌خوابیدند آتش می‌زدی؟
برای تفریح و خنداندن افراد دیگر.
چند وقت بود این کار را می‌کردی؟
این ماجرا برای 9 سال قبل بوده، ولی حالا فیلم آن منتشر شده است.
اما چهره‌ات تغییر نکرده است.
تغییر کرده‌ام، آن زمان جوان‌تر بودم.
چرا قربانیان شکایت نکردند؟ تهدیدشان کرده بودی؟
نه، چون با من همکاری می‌کردند. به کارتن‌خواب‌هایی که در پارک می‌خوابیدند، پول و لباس می‌دادم. آنها لباس را می‌پوشیدند و من آنها را آتش می‌زدم.
همدستانت چه نقشی داشتند؟
من همدستی نداشتم. افرادی که در پارک بودند فیلم می‌گرفتند. به تنهایی این کار را انجام می‌دادم. فکر نمی‌کردم مردم از این صحنه فیلم بگیرند.
به این فکر نمی‌کردی احتمال دارد این شوخی به قیمت جان آنها تمام شود؟
دو نفر از کارتن‌خواب‌ها مسوول این بودند که آتش را سریع خاموش کنند تا به کسی آسیب نرسد.
چرا بعد از 9 سال فیلم را منتشر کردی؟
من منتشر نکردم. چند ماه قبل دو نفر از بچه‌های محل گفتند پیرمردی نقشه شومی در سر دارد و از من خواستند که با او برخورد کنم. من هم سراغ پیرمرد رفتم و همراه همان دو پسر او را به سمت بهشت زهرا بردم. من فقط یک سیلی به او زدم اما ظاهرا بچه‌ها از او انتقام گرفته بودند. او از من شکایت کرد و من هم متواری بودم. پیرمرد از من کینه به دل گرفت و فیلم‌هایم را منتشر کرد.
درباره شاکیان دیگر چه می‌گویی؟
شش ماه قبل هم یکی از دوستانم را داخل سطل آشغال انداختم که این موضوع هم از روی شوخی بود و بعد از آن هم پلیس امنیت سراغم آمد و من از او عذرخواهی کردم و حتی به او مبلغی پول دادم. فیلم معذرتخواهی‌ام را هم در اینستاگرام منتشر کردم.
به خاطر جرایمت چند سال زندان بودی؟
یادم نمی‌آید چند سال در زندان بودم اما چند سال قبل به خاطر زورگیری به ده سال حبس محکوم شدم و بعد از پنج سال حبس با سند آزاد شدم. در زندان متنبه شدم و از کارهایی که انجام دادم پشیمان شدم. شغلم ضایعات آهن است و با وانت برادرم کار می‌کنم.
از اراذل و اوباش سطح یک هستی؟
دو برادرم از متهمان سطح یک هستند ولی من سطح دو هستم، آن هم به خاطر سوابقم.
حرف آخر.

از کاری که کرده‌ام پشیمانم و اگر آزاد شوم به شهرستان می‌روم و دور خلاف را خط می‌کشم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها