پوشش‌های غیررسمی و گاه عجیب برخی سینماگران در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر، بازار شوخی و کنایه را داغ کرده است

شما لباس پلوخوری ندارید؟

لابد می‌دانید جشنواره‌های معتبر سینمایی جهان برای پوشش حاضران در مراسم خود قوانین مشخصی دارند. اگر شما تام هنکس یا جولین مور هم باشید وقتی کارت دعوت به اسکار را دریافت می‌‌کنید، می‌بینید که در متن این دعوتنامه نوشته‌اند که موازین پوشش حاضران در این مراسم مهم شامل چه مفادی است. به همین دلیل است که هیچ‌گاه در چنین جشنواره‌ها و جشن‌های سینمایی، با پوششی آنچنان متفاوت از دیگران مواجه نیستیم؛ حالا نمی‌دانیم شما در این چند روز که از برگزاری سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر گذشته، پوشش‌های عجیب و غریب برخی عوامل فیلم‌های حاضر در جشنواره‌ را دیده‌اید یا نه. دست کم این را می‌دانیم که برخی از شما اتفاقا سردمداران انتقاد از این پوشش‌ها بوده‌اید؛ این را سیل شوخی‌های فراوانی می‌گوید که این روزها در توییتر و اینجا و آنجا منتشر کرده‌اید درباره برخی لباس‌ها. بحث تازه‌ای نیست این‌که آیا می‌توان موازین پوشش حاضران در این رویداد سینمایی را به عنوان یکی از قوانین برگزاری تدوین و اجرا کرد یا نه؛ عجالتا هم با چنین رویکردی در این گزارش سراغ ماجرا نرفته‌ایم. در این گزارش با وجود این‌که معتقدیم شمایل کلی پوشش سینماگران در جشنواره فیلم فجر بیش از پیش شده است، به چند نفر از بازیگران حاضر در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر پرداخته‌ایم که پوشش‌شان مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی یا واکنش حاضران در جشنواره شده است. قضاوتی نداریم و صرفا راوی روایت‌های این روز خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۹۰۳۶۱

مورد عجیب صابر، تابستان شگفتِ زیبا
با شرکت صابر ابر، اشکان خطیبی، نوید محمدزاده و زیبا کرمعلی

از بین بازیگرانی که در پنج‌شش روز ابتدایی جشنواره سی‌وهفتم در نشست‌های خبری یا اکران‌های فیلم‌ها در سالن‌های مختلف حاضر شده‌اند، پوشش چند تن از آنان طوری بوده که به چشم آمده است. البته به‌چشم‌آمدن، نه به خاطر چشمگیر و چشم‌نوازبودن، بلکه به خاطر اعجاب‌آمیز یا شگفت‌انگیزبودن!
صابر ابر علاوه بر رنگ موی نقره‌ای‌اش، با شلوار کوتاه، جوراب‌های قرمز و کت بلند چهارخانه‌اش، شوک اول امسال را به بدن جشنواره فیلم فجر وارد آورد. او سابقه چندانی در پوشیدن لباس‌های عجیب و غریب در جشنواره فیلم فجر ندارد.
پس از او همه منتظر بودند تا نوبت به حضور نوید محمدزاده برسد و ببینند او این بار چطور شاخ‌های شگفتی را روی سر ملت سبز خواهد کرد. بالاخره او سلطان استایل‌های عجیب در چند دوره اخیر جشنواره فیلم فجر بوده است. محمدزاده که بازی‌اش در سرخپوست تحسین همه را برانگیخته، این بار آن‌طور که انتظار می‌رفت پوشش عجیب و غریبی نداشت. البته استایل او چندان هم متعارف نبود اما با توجه به لباس‌های پیشینی که در جشنواره فیلم فجر و دیگر جشن‌های سینمایی بین‌المللی در فرانسه و اینجا و آنجا به تن کرده بود، می‌شد این استایل او را دست‌کم در نسبت با لباس‌های پیشینش بسیار منزه هم در نظر آورد.
توپ بعدی از اردوگاه اشکان خطیبی شلیک شد؛ او که به لباس‌های همواره طراحی‌شده‌ و وسواس بر استایلش معروف است، این بار کتی عجیب را برای فجر انتخاب کرده بود تا یکی دیگر از سوژه‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی شود.
بین خانم‌ها هم زیبا کرمعلی بود که با یک سرهمی گشاد، بهمن‌ماه سرد جشنواره را با تابستان داغ استوا اشتباه گرفته بود. لباس تابستانی کرمعلی هم مورد طعنه و کنایه فراوانی قرار گرفت.

از اغلب توییت‌ها معلوم است که کاربران حالا نه این‌که انتظار داشته باشند بازیگران لباس‌های پلوخوری‌شان را تن کنند و به جشنواره بیایند، اما دست‌کم منتظر این بوده‌اند که شأن یک جشنواره رسمی حفظ شود.

جالب اینجاست که بدانید چند عکاس سینما پیش از این در گفت‌وگو با جام‌جم گفته بودند بسیاری از این بازیگران که اتفاقا پوشش‌های‌شان در جشنواره فجر همیشه مورد طعنه و کنایه و شوخی قرار می‌گیرد، استایلیست‌های اختصاصی دارند و بدون طراحی آنها در مراسمی حاضر نمی‌شوند. این گزارش را در شماره 5220 روزنامه می‌توانید بخوانید.

شرکت در جشنواره فیلم فجر در راه بازگشت از آموزشی سربازی!

مثل هر سال، امسال نیز پوشش عجیب بازیگران با واکنش طنزآمیز کاربران شبکه‌های اجتماعی و بخصوص توییتر روبه‌رو شده است. برخی از این شوخی‌ها آن‌قدر بامزه‌اند که حیف‌مان آمد شما نخوانید و نبینیدشان:

با جدیدترین متد حضور در جشنواره آشنا بشید. شلوار خشایاری

آماده شدم دارم می‌رم جشنواره فیلم فجر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها