در هفته‌های گذشته نوشتیم استراحت مطلق برای رفع کمر درد مفید نیست و این‌که درد شدید نشان دهنده تخریب وسیع در ناحیه ستون فقرات نیست و ممکن است ناشی از حساسیت بیش از حد سیستم عصبی باشد، در حالی که آسیب اولیه بهتر شده باشد، به ندرت بیماری به جراحی نیاز خواهد داشت. کوله‌پشتی‌های مدرسه لزوما باعث کمردرد نمی‌شوند. تحرک کافی مهم‌تر از صاف نشستن طولانی است و در زمان کمردرد بیمار نباید فعالیت‌های سبک روزمره‌اش را کنار بگذارد و بهتر است خود را فعال نگه دارد.
کد خبر: ۱۱۸۹۶۵۴

کم‌خوابی بر کمردرد تأثیر منفی دارد. وقتی درد وجود دارد، مزاحم خواب شب خواهد شد. کم‌خوابی و بد خوابی استرس را بیشتر می‌کند، باعث بروز سردرد می‌شود، احساس خستگی و بدحالی ایجاد می‌کند که همه اینها می‌توانند باعث بروز یا طولانی تر شدن کمردرد شوند. برعکس خواب مناسب و برطبق عادت همیشگی می‌تواند باعث بهبود کمردرد شود. نگرانی، فشارهای روانی و خلق بد هم تأثیر منفی بر کمردرد دارند.به طور خلاصه کنترل سطوح استرس، نگرانی و وضعیت خلق و خو با پرداختن به اموری که برایتان لذت بخش است و به شما آرامش می‌دهد، یکی از بهترین روش‌های درمان کمردرد است. نرمش و خصوصا تمرین‌های درمانی فیزیوتراپی هم بسیار بی‌خطرند و هم مفید و سودبخش. بیشتر مردم به‌دنبال درد از انجام نرمش هراس دارند و فکر می‌کنند تمرین و تحرک مشکل آنها را بیشتر می‌کند. این موضوع به‌هیچ‌وجه صحیح نیست و ما امروزه می‌دانیم انجام تمرینات منظم و سبک و طولانی مدت به شما کمک می‌کند خودتان و بدنتان را سالم و آماده نگه دارید و به طور مؤثر درد ناراحتی را کاهش دهید.
نرمش‌های فیزیوتراپی گرفتگی‌های عضلانی را کاهش می‌دهد، به خلق و خوی شما کمک می‌کند و به‌تدریج موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شما می‌شود. همه انواع تمرینات درمانی ازجمله فیزیوتراپی مانند تمرینات تقویتی، تحملی، هوازی، عملکردی و تعادلی مفیدند و برتری خاصی میان آنها وجود ندارد.
پیاده‌روی، استفاده از پله، سریع راه رفتن، دویدن، دوچرخه زدن و تمرینات کششی هم برای آرام کردن عضلات بدن بسیار مناسب هستند. وقتی شما درد دارید، شروع تمرین و نرمش بسیار سخت است. در عضلات درگیر درد بیشتری نسبت به عضلات سالم احساس می‌کنید. بنابراین بعد از تمرین احساس کوفتگی امری طبیعی است و نشان‌دهنده صدمه بیشتر به کمرتان نیست. از شروع کمردرد تا درمان عوامل مختلفی در زمان بهبود و میزان تأثیر درمان‌های مختلف بر آن مؤثرند.

دکتر پرهام پارسانژاد

فیزیوتراپیست

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها