بعد از عزت‌اللهی، جهانبخش، رضایی و... نوبت به قلی‌زاده رسید

بحران مصدومیت گریبانگیر لژیونرها

کارلوس کی‌روش کلافه شده است. لژیونرها یکی یکی مصدوم می‌شوند. اوضاع در آستانه جام‌ملت‌ها خوب به نظر نمی‌رسد. بارها و بارها این اتفاق در تاریخ فوتبال ایران رخ داده. قبل از تورنمنت‌های مهم بازیکنان کلیدی مصدوم شده‌اند. در حال حاضر لژیونرهای تیم ملی جزو کلیدی‌ترین بازیکنان هستند و نگاهی به وضعیت آنها نشان می‌دهد در چند ماه گذشته با بدشانسی‌ها و مصدومیت‌های زیادی مواجه بوده‌اند. با بررسی وضعیت هر‌یک از آنها مشخص می‌شود که این مشکل چقدر کی‌روش را کلافه کرده است. آخرین بازیکن مصدوم هم علی قلی‌زاده بوده که بتازگی آسیب دیده است.
کد خبر: ۱۱۸۹۰۳۹


سردار آزمون: از ابتدای فصل در دو بازی مصدومیت داشته. یک بار از ناحیه پا که این مصدومیت زیاد به طول نینجامید. سردار اخیرا در یکی از تمرینات تیمش به‌دلیل برخورد شدید با دیگر مهاجم روبین به‌شدت از ناحیه چشم آسیب دید که این مصدومیت باعث شد چند هفته‌ای نتواند بازی کند ولی حالا وضعیت خوبی دارد.
علیرضا جهانبخش: در بازی مقابل اورتون آسیب دید و به همین دلیل پنج هفته از رقابت‌های لیگ برتر به همراه دو بازی تیم ملی را از دست داد. علیرضا در حال حاضر مشکلی برای همراهی برایتون ندارد. او از هفته آینده می‌تواند مقابل چلسی بازی کند. همه امیدوارند تا علیرضا در بازگشت دوباره آسیب نبیند و بتواند با آمادگی کامل در جام‌ملت‌های امارات حاضر شود.
کاوه رضایی: این بازیکن امسال واقعا بدشانس بوده است. بعد از جدایی از شارلوا همه فکر می‌کردند در بروژ خوش بدرخشد، ولی او بیشتر هفته‌ها مصدوم بوده است. کاوه بعد از یک دوری نسبتا بلند مدت به بازی‌ها برگشت و حتی برای تیم ملی عملکرد خوبی داشت ولی در بازگشت دوباره به بلژیک آسیب دید و این هفته‌ها مصدوم است. کسی نمی‌داند وضعیت او چطور است ولی ظاهرا مصدومیتش آنچنان جدی نیست. کاوه جزو بازیکنانی است که کلا در خطر است.
سعید عزت‌اللهی: او در تمرینات تیم ملی وقتی قصد داشت شوت بزند کشاله‌اش پاره شد و حالا نزدیک به دو ماه است از میادین دور است و نمی‌تواند بازی کند. سعید هم به تمرینات روی چمن بازگشته و احتمالا این هفته‌ها کارش را آغاز می‌کند. همه امیدوارند او بعد از بازگشت از مصدومیت دوباره آسیب نبیند.
وحید امیری: او هم به خاطر مصدومیت چند بازی ترابوزان اسپور را از دست داد و همین مصدومیت این بازیکن را در تیم عقب انداخت. امیری هنوز نتوانسته به ترکیب ثابت تیمش بازگردد. سیدمجید حسینی هم از جمله بازیکنانی بود که مصدوم شد، ولی حالا شرایط خوبی دارد.
مرتضی پورعلی‌گنجی: مصدومیت او هم بتازگی خوب شده است. لیگامنت این بازیکن در بلژیک به‌شدت آسیب دید و نزدیک به سه ماه به دور از میادین بود. مرتضی به‌تازگی توانسته برای یوپن بازی کند و البته هنوز از شرایط ایده‌آلش دور است. او بازیکنی کلیدی در تیم ملی است و همه امیدوارند در جام ملت‌های امارات هم با آمادگی کاملا حاضر شود.
صادق محرمی: دفاع راست جدید تیم ملی که در بازی‌های اخیر عملکرد خوبی برای ایران داشت، مصدوم است. او این روزها نمی‌تواند بازی کند و هنوز گزارش دقیقی از وضعیتش مخابره نشده است. محرمی هم احتمالا جزو بازیکنانی است که اگر آماده باشد در جام ملت‌ها شانس بازی در جناح راست ایران را دارد.
علی قلی‌زاده: مصدومیت دیگر لژیونرها کم بود که مصدومیت این بازیکن تاثیرگذار در خط حمله تیم ملی هم اضافه شد. علی تازه در مسیر رشد بود و برای شارلوا در لیگ بلژیک بازی‌های خوبی انجام می‌داد. این بازیکن به‌تازگی مصدوم شده و نمی‌تواند مدتی برای تیمش بازی کند. خبرهای رسیده از بلژیک نگران کننده است و حکایت از آن دارد که احتمالا چهار هفته‌ای از میادین به دور خواهد بود.
حالا برای همه این سوال پیش آمده که چرا امسال لژیونرها این‌قدر آسیب دیده اند؟ آیا این مساله به فشار تمرینات زیاد برمی گردد؟ بعد از جام جهانی برزیل هم میزان مصدومان در تیم ملی زیاد بود. عده‌ای اعتقاد دارند فشار تمرینات قبل از جام جهانی این‌قدر زیاد بود که بعد از رقابت‌ها بازیکنان زیادی آسیب دیدند. حالا دقیقا بعد از جام جهانی روسیه این اتفاق افتاده و ملی پوش‌های زیادی مصدوم شده‌اند. به هر حال فشار تمرینات هم در اروپا زیاد است و این بازیکنان بیشتر در معرض خطر هستند.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها