سلام پرسپولیس به روزهای روشن

پنجره‌ها با برد باز شد

پرسپولیس با برد رویایی و 3 بر یک مقابل پارس جنوبی جم و با امید به روزهای آفتابی، گام به تعطیلات نیم فصل گذاشت.
کد خبر: ۱۱۸۸۳۹۹

مهدی تارتار و پارس جنوبی جم که در رده ششم جدول لیگ حضور داشتند، به تهران آمده بودند تا در آخرین بازی نیم‌فصل اول، در برابر پرسپولیس قرار بگیرند. گرچه امتیازهای این بازی تاثیری در جایگاه پارس در جدول نداشت؛ اما آنها را نسبت به نیم‌فصل دوم امیدوار می‌کرد؛ اما پرسپولیس می‌خواست محرومیت تلخ و طولانی خود را با بردی شیرین تمام کند.
صدر با اشتباه داوری از دست رفت
پرسپولیس برای رسیدن به صدر جدول باید با سه گل اختلاف به پیروزی می‌رسید. بازی با برد 3 بر صفر پرسپولیس دنبال می‌شد که علی علیپور در دقیقه 81 گلی سالم به ثمر رساند؛ اما داور در نهایت تعجب آن را مردود اعلام کرد. آن گل اگر سالم اعلام می‌شد، پرسپولیس حتی با گلی که پارس جنوبی جم در دقیقه 94 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، صدر را از دست نمی‌داد.
کارنامه موفق در روزهای تلخ
پرسپولیس بازی دیروز را با برد 3 بر یک تمام کرد تا با 31 امتیاز و تفاضل گل 11+ برای یک روز به صدر جدول لیگ برتر برود و منتظر بازی امروز استقلال خوزستان و سپاهان اصفهان بماند.
با برد دیروز، پنجره بسته پرسپولیس در تابستان امسال و زمستان سال قبل، باز شد. این دو پنجره بسته، نتیجه اشتباه بزرگ مهدی طارمی و تیم مدیریت پرسپولیس در زمان علی‌اکبر طاهری بود. پرسپولیس در این مدت طولانی، 57 بازی انجام داد که با احتساب برد دیروز، 32 برد به دست آورد. 16 مسابقه از این تعداد مساوی شد و تنها 9 شکست هم در کارنامه پرسپولیس ثبت شد که 5 مسابقه از این تعداد مربوط به لیگ قهرمانان آسیا بود.
این آمار با توجه به دست خالی برانکو و نیمکت خالی پرسپولیس، کاملا قابل قبول به نظر می‌رسد.
آخرین شکست پرسپولیس در لیگ برتر مربوط به بازی با ذوب آهن در هفته 29 فصل قبل بود.
رده سوم علیپور
گل‌های پرسپولیس در بازی دیروز توسط علی علیپور (31 و 50) و امید عالیشاه (56) به ثمر رسید. گل‌های علیپور با این دو گل به عدد 7 رسید تا علیپور که فصل قبل آقای گل شده بود، به رده سوم جدول گلزنان برسد.
امید عالیشاه هم دیروز ششمین پاس گل خود در این فصل را داد تا در جدول پاس گل در صدر قرار بگیرد.
گل پارس جنوبی هم از روی نقطه پنالتی و در دقیقه 94 توسط روح‌ا... سیف‌اللهی به ثمر رسید.

برانکو: چرا گل چهارم ما مردود شد؟

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بعد از برد 3 بر یک مقابل پارس جنوبی جم گفت: ابتدا از هواداران پرشورمان تشکر می‌کنم بابت همه حمایت هایی که تا امروز انجام دادند. معتقدم توانستیم این بخش فصل را با موفقیت به پایان برسانیم. اگر ۴ گل می‌زدیم به صدر می‌رفتیم؛ اما برای این برد هم باید به بازیکنانم تبریک بگویم بابت تلاش شان.
برانکو درباره حمایت داوران از پرسپولیس گفت: من علیه هیچ کس حرف نمی‌زنم؛ اما از رسانه‌ها می‌خواهم ببینند چه تیمی تا کنون از داوری‌ها بیشترین سود را برده است. اگر داوری‌ها با ما بود، ما الان صدر جدول بودیم. گل چهارم ما که کاملا سالم بود، چرا مردود اعلام شد؟
سرمربی پرسپولیس ادامه داد: ۵ روز تمرین داریم و بعد استراحت می‌کنیم. کسب ۳۱ امتیاز با این بضاعت، موفقیت بزرگی در نیم فصل بود. بسیار بسیار به بازیکنانم افتخار می‌کنم.
برانکو در مورد اینکه با دست خالی توانستید در نیم فصل اول موفق باشید برای نیم فصل دوم چه برنامه ای دارید، گفت: نیم فصل دوم سخت‌تر از نیم فصل اول است و نه فقط ما که رقبا هم تقویت می‌شوند. بازیکنانی که مشخص است را گرفته‌ایم و از فردا با بازیکنان مد نظرمان مذاکره می‌کنیم تا بیشتر بازیکن بگیریم. به هر حال دیدید که با این همه بازیکنان جوان، نیم‌فصل را با سختی گذراندیم و حداقل ۲۵بازی دیگر داریم.

تارتار: چمن آزادی مثل قبل نیست

مهدی تارتار، سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم پس از شکست 3 بر یک مقابل پرسپولیس گفت: بازی در برابر پرسپولیس که تا فینال آسیا پیش رفته و آن هم مقابل این همه هوادار پرشور، سخت بود. من به آنها تبریک می‌گویم.
زمین چمن آزادی مثل گذشته نیست. به هر حال خوب نبودیم که 3 بر یک شکست خوردیم و مسئولیت باخت برعهده من است. دست تک تک هواداران تیمم را می‌بوسم و متاسفم که نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم.

استارت قطبی با برد
افشین قطبی دیروز در تبریز کار بزرگی کرد و تیم خوب تراکتورسازی را با نتیجه 2 بر یک شکست داد. تراکتورسازی کاملا به 3امتیاز این بازی چشم داشت تا به صورت رسمی به جمع مدعیان قهرمانی سنجاق شود؛ اما دو گل فولاد خوزستان، کنترل بازی را از دست این تیم خارج کرد.

صنعت نفت انتقام گرفت

در آبادان تیم صنعت نفت آبادان انتقام بازی 6 روز قبل مقابل سایپا در جام حذفی را گرفت و نارنجی‌ها را با نتیجه 2 بر یک شکست داد. این آخرین بازی مهدی ترابی برای سایپا بود و او از امروز رسما بازیکن پرسپولیس است.

تاج: VAR می‌آید

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران در بازگشت از قطر در اجلاس کارگروه فیفا برای جام جهانی 2022 گفت: نظرمان برای آوردن سیستم VAR به فوتبال ایران مثبت است. باید مرجع داوری ویدیویی را در تهران قرار دهیم تا تمامی شهرها با استناد به آن از کمک داور ویدئویی استفاده کنند.

حمله پیروانی به کی‌روش

افشین پیروانی بین دو نیمه دیدار پرسپولیس و پارس‌جنوبی در جمع خبرنگاران حمله تندی به کارلوس کی‌روش انجام داد و گفت: برانکو و کریمی، محبوب‌ترین‌ها هستند. برانکو سلامت است و همه ایران او را می‌شناسند حتی معتقدم او فراتر از ایران است. کل ایران با شخصیت این مربی آشنا هستند و از او تعریف می‌کنند.

علی کریمی هم همین شرایط را دارد چون با برخی آقایان در افتاده به بلک‌لیست رفته است، ولی این دو نفر از محبوب‌ترین‌های ایران هستند و حالا در بلک‌لیست بعضی‌ها قرار دارند.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها