گنجینه موزه هنرهای معاصر ایران یکی از چهار مجموعه گرانبهای جهان است، همین نکته می تواند موضوع گزارش های بسیاری باشد اما اتفاقا بعد از گذشت چهار دهه از عمر این موزه هنوز مرجع درستی برای آنچه داشته های این موزه عنوان می شود وجود ندارد و این در حالی است که به تازگی کتابی در بیرون از ایران منتشر شده که نگاه جامعی به این گنجینه داشته است. همین نکته موضوعی بود که سوژه گزارش اصلی فاطمه شهدوست برای همین صفحه شده است. گزارشی که با اظهارنظرهای مسؤولان وقت و گذشته موزه می تواند داده های جالب توجهی از این گنجینه برای مخاطب اهلش داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۸۸۳۷۹

در صفحه سینمای ایران هم‌می‌توانید‌گفت‌وگویی با سلما بابایی و ونداد دوشن کارگردانان فیلم «وکیل مدافع» بخوانید؛ فیلمی که در مراحل انتهایی آماده‌سازی‌اش برای اکران در جشنواره فجر است. اما چند نکته باعث شده که ساناز قنبری به سراغ این فیلم برود؛ اولین نکته این‌که سلما بابایی فرزند شهید بابایی است و نوع نگاهش در یک اثر سینمایی به موضوع دفاع مقدس می تواند جالب توجه باشد،‌جالب تر این‌که آنطور که از شواهد بر می‌آید «وکیل مدافع» فیلمی است که قرار است تماشاگرش را هم بخنداند و این نکته هم به تنهایی می تواند خاطرات خوش سینمایی گذشته را مثل فیلم « لیلی با من است» برای مخاطبان سینما زنده کند.
مجموعه شعر «عدم» سروده محمود حبیبی کسبی موضوع گزارش صفحه 11 امروز است. البته نگاهی کلی روی این مجموعه شعر به واسطه نشست نقد و بررسی آن صورت گرفته و می توانید نظرات افرادی همچون یوسفعلی میرشکاک،‌ زهیر توکلی و مرتضی امیری اسفندقه را در رابطه با مجموعه بخوانید. هر چند این کتاب در سال 95 از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است اما آنطور که از شواهد بر‌می‌آید این اولین جلسه نقدی است که برای این مجموعه شعر برگزار می‌شود.
حاصل گپ و گفت چندساعته گروه فرهنگی با لوریس چکناواریان هم شده است گفت‌وگویی جمع‌وجور با این آهنگساز بنام ایرانی که می‌توانید مشروحش را در صفحه 12 امروز بخوانید. با او از جهان موسیقی‌اش تا خاطرات کودکی‌اش حرف زدیم.
اغراق نیست که نوشتن درباره او و آثار و اخلاقش شاید از شکوه کار او بکاهد. پس بدون در نظر گرفتن همین چند خط شما را ارجاع می‌دهیم به صفحه موسیقی امروز.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها